Skip to content

Debransarea si rebransarea la Enel, sau cum sa te scarpini in urechea dreapta cu mana stanga

noiembrie 23, 2011

Am patit-o si pe asta! Am fost debransat de catre Enel pentru plata unei facturi restante. Stiu, e stupid, dar s-a intamplat. Sa o numim neglijenta.
Dar cum faci sa o dregi la loc? E greu, in Romania. Am sunat la numarul pentru deranjamente sa intreb daca am fost debransat, asta pe la ora 7 seara. Am vorbit cu un tip care nu m-a lamurit, dar m-a indrumat sa sun la 0800070809 si sa aflu mai multe informatii. Acolo o duduie imi confirma ce era mai rau. Zic, hai s-o rezolvam. Nu se poate azi, si nici maine? Nu.
Procedura e urmatoarea. Te duci platesti restanta (asta se putea doar a doua zi). Apoi titularulde contract trebuie sa mearga la un centru Enel ca sa faca o cerere de rebransare, chipurile nu e de ajuns sa le zic telefonic. Dupa care astepti 24 de ore sa vina echipa.
Am intrebat daca nu cumva e o echipa de urgenta, plateam oricat. Ghici ce? Nu e, nu se poate. Ok.
Azi merg la centrul Enel (program 9 am-17pm). Ajung la 8:45 am. Coada la usa! Cam vreo 15 pensionari, cu voie buna care turuiau despre politica&shit. Inghit in sec. Se face 9, platesc relativ repede, dupa care merg sa iau bon de ordine pentru a face cererea de reconectare. Sunt doua tipuri de bonuri de ordine. Unul este pentru informatii si unul doar pentru contracte noi. Il iau pe cel pentru informatii, al treilea la rand. Cercetez incaperea. Sunt patru birouri,dar lucreaza doar doua, cate nul pentru fiecare tip de bon. La un altul e una care invarte hartii, vezi Doamne foarte ocupata. Si inca unul e gol. Pare-se ca angajatul respectiv era in intarziere.
La un moment dat se deschide si al treilea birou care lucreaza pe solutionarea problemelor de conectare. Deodata observ ca toate cele trei birouri lucreaza doar cu bonuri pentru contacte. Si noi, ceilalti? Sesizez problema si mi se raspunde in sictir: “Domnule noi lucra doar pe contracte!” Asa, si noi? Imi raspunde o gretoasa ca de informatii se ocupa biroul la care nu era nimeni. Intervin pe un ton mai violent, fapt care ii atrage atentia paznicului fioros de un metru si jumatate. Imi spun ca angajatul de biroul gol e in spate si face copii xerox. Bai deci astia sunt si nesimititi si fac si misto de mine. Le spun ca sun o prietena reporter TV (chiar am una, nu e minciuna) si ca o chem sa ii filmeze. In momentul urmator se doua ditre cele trei birouri pe solutionarea bonurilor de informatii.
Toata treaba asta mi-a luat cam o ora pe rotunjite. Stai ca nu e gata. Dupa ce am facut cererea prin prezenta mea fizica si bineinteles legitimarea corespunzatoare (mai stii poate vine unul si porneste curentul aiurea intr-o locatie, si pe urma ce te faci?) imi spune tanti aia ca trebuie sa sun din nou la deranjamente si sa le zic sa ma reconecteze. :|
Ok. Sun. Ascult un robot stupid si dau de una cu prune-n gura, care imi spune sa stau acasa ca in 24 de ore maxim vine o echipa. Stupoare! Cucoana, zic, esti absurda! Cum dracu sa stau 24 de ore fara curent si sa astept o echipa care nu stiu cand vine. Da’ de ce trebuie sa fiu acolo? Raspuns: ” asa este procedura.” Ok, asta e procedura, dar care e motivul? Imi spune din nou acelasi raspuns. Bai, vreau sa zic ca am ramas perplex. In 2011, o companie privata nu poate sa solutioneze o problema.
O rog pe asta sa imi dea un numar de telefon al echipei. Nu se poate. Bine, atunci sa ma sune ei cand ajung ca ma duc si eu in 10 min. Nu se poate. Asta e procedura. Zic: “Doamna fiti rezonabila, nu am cumsa stau acolo 24 de ore, fiindca mai si lucrez.” “Domnule v-am spus, asta e procedura!” Simt ca explodez de nervi. Apoi imi spune ca daca nu sunt acasa cand vine echipa, aia pleaca si trebuie sa merg din nou la centru sa fac o noua cerere de reconectare.
Am inchis cu scarba, scarsnind din dinti, si cu injuraturi fine. Stiu, e incredibil, dar total adevarat. Am facut repede niste afise in Word si fuga spre casa ca sa le lipesc pe usa, gandindu-ma ca o fi vreun om cu minte in echipa respectiva. Intamplarea a facut ca sa gasesc echipa in fata blocului. Inca 2 minute si o ratam. Al dracului noroc!

Voi ati avut experiente din astea cu Enel? Sunt foarte curios cat de marsavi sunt cei de la Enel. Daca sunt monopol isi permit orice, isi bat joc de oameni si nimeni nu ia atitudine. Solutia e sa inghiti tot rahatul asta, sa iti faci direct debit pentru plata facturii si ideal sa iti creezi independenta energetica fiindca suntem in secolul 21 si se poate. Le-as mai fi zis vreo doua, dar ma autocenzurez.

10 comentarii leave one →
  1. corina permalink
    noiembrie 24, 2011 2:57 pm

    acelasi lucru am patit si eu in acest moment astept sa vina echipa ,care nu mai vine!!!!!!!toata ziua am stat in casa ca na vine echipa offfffffffff

  2. Catalin permalink
    februarie 8, 2012 11:52 pm

    Stai sa vezi cum e cand te debranseaza la 10 zile dupa ce ai platit. Astept ziua de maine (acum e 11.52 pm) sa vad pe unde depun plangeri si cate daune poate avocatul sa le ceara ..

  3. Daniela permalink
    aprilie 24, 2012 6:26 pm

    Eu am patit altceva…. figuram ca debransata si nu stia nimeni de ce nu am factura de plata, am tot intrebat, nimeni nu stia nimik, am trimis indexul pe internet luna de luna. Intr-o zi imi fac timp si le trimit un mesaj sa intreb ce se intampla cu factura, ca eu practic nu eram nici debransata…. ce credeti?… am completat cerere de esalonare pentru 800 de lei, valoarea facturii, din care trebuie sa platesc acum 50 % + 1 rata (factura perioada de gratie)…

    Probabil ca sunt facturile cu penalitati pt neplata, dar daca e greseala lor de ce imi pun sula in coaste sa platesc eu???

    Va rog sa ma ajutati cu un sfat, eu ma gandesc sa fac sesizare dar unde? La OPC? La ENEL?

  4. Nick permalink
    mai 18, 2012 11:21 am

    cat ai platit reconectarea ?

  5. laura permalink
    iulie 24, 2012 8:52 am

    Incredibil cat dispret au pentru noi functionarii astia. Si cand te gandesti ca noi ii platim. Daca profesional nu sunt buni, macar umani sa fie si sa te inteleaga. Eu locuiesc intr-o vila si factura vine la comun pentru toate apartamentele. Urmeaza sa fac debransarea si rebransarea pe fiecare apartament. O tot aman pentru ca imi este groaza sa lucrez cu ei

  6. meme permalink
    decembrie 7, 2012 11:09 pm

    Long story short: reziliere, mers in aceeasi zi la recontractare, bullshit cu 30 de zile stat pana primesti raspuns, ramas fara curent. Daca erau alte companii (vezi treaba cu RDS-ul si UPC-ul cu scandalul Discovery Channels) prin zona si nu era monopol (Multumesc statului roman, cu s/r mic, ca are grija de mine sa fiu “protejat”!) in aceeasi zi ma mutam la alta companie. Noroc cu un prelungitor de la un vecin.

  7. nelu permalink
    ianuarie 15, 2013 11:54 am

    la mine in bloc am un caz care este de domeniul SF-lui. un locatar ,care nu este titularul apart. are datorii catre enel in val. de 5500 lei. din febr.2011 nu a mai achitat un leu. in aug.2012 l-au debransat, dar omul are lumina bine mersi. am facut N sesizari catre enel sa constate furtul de curent( noua locatarilor ne este teama sa nu se fi legat de la comun si sa platim noi ce consuma el). am primit raspunsuri evazive de la enel, ca vor constata si vor lua masuri. din oct.2012 si pana in prezent am facut 5 sau 6 sesizari….ai doare in dos. eu pt o fact.de 69 lei am primit somatie, ca daca nu o achit in 5 zile ma debranseaza. asta este romania in care noi traim. poate vede cineva, sau poate sa ma indrume cineva unde ma pot adresa pt a se putea lua masuri impotriva acestui locatar clandestin care locuieste si abuziv in bloc la noi. sa va mai zic una…..are 2 procese pe rol cu prim. mun. bucuresti pt. evacuare de 4 ani, acesta locuind intr-o locuinta sociala, al carui proprietar este P.M.B-ul.

  8. mihai permalink
    mai 3, 2013 12:06 pm

    mda, am patit-o si eu…sunt imposibili , incredibil de stupizi, aroganti, nesimtiti, incapabili sa rezolve ceva…te trimit de colo colo si fug de responsabilitati de parca directorul general e cel care se ocupa de reconectari (btw odata am rezolvat-o chiar la directorul “de caserie” / “sucrusala” in audienta caci acriturile de la informatii nu fac altceva decat sa imputa scaunul ala ) … acum toate proastele stiu sa lucreze la calculator …. uneori prefer vechiul sistem (ba chair as interzice utilizarea calculatorului unora) numai sa se rezolve treaba mai repede …. degeaba au soft-uri cu frontend / backend care ar trebui sa usureze munca nu s-o complice …. bar prostia isi spune cuvantul

    Nu ma las pana nu-i ard odata in instanta, mai ales ca am 4 hdd-uri puse pe butuci din cauza fluctuatiilor de curent … m-am saturat sa suport nesimtirea unor “functionari privati” mai nou . Asa cum eu suport consecinte (timp, plata penalizari, plata reconectare) mai devreme sau mai tarziu vor plati si unii dintre ei …
    Va incurajez si pe voi sa nu ezitati niciodata sa sle raspundeti cu aceeasi moneda unor mizerii de oameni precum cei din enel

  9. arres permalink
    noiembrie 4, 2013 5:42 pm

    se plateste si conectarea si deconectarea.daca tacem si nu ne ducem peste ei sa facem scandal?

  10. velicu permalink
    decembrie 3, 2014 6:41 pm

    Fratilor exista retele de socializare aviz ce s-a intamplat cu Ponta la alegeri.
    va invit sa umplem netul pe toate retelele cu dovezi clare despre cum isi fac treaba.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: