Skip to content

Adsensul de vineri – "heat map" si "blending in"

Mai 4, 2007

M-am hotarat. De astazi am sa public in fiecare vineri un post pe tema Adsense. Daca inca nu stiti ce e Adsense va invit sa dati o fuga aici si sa va informati.

Astazi voi scrie despre pozitionarea reclamelor Adsense, chestie aplicabila pentru orice alte reclame contextuale. In primul rand trebuie sa stiti ca o pagina in care reclamele abunda si sunt prea stridente nu va atrage vizitatori fideli care sa revina, asa numitii returning visitors.

HeatmapPentru a va ajuta sa pozitionati reclamele Adsense pe pagina voastra, Google ofera un heat map, o harta care sugereaza cea mai buna pozitionare a reclamelor. Zonele intens colorate sunt cele mai bune pentru asezarea anunturilor. Dar asta nu e tot! Chiar daca ati reusit sa asezati reclamele in pagina conform indicatiilor din heat map, nu inseamna ca treaba s-a terminat. Cum va spuneam, reclamele stridente sperie vizitatorii. De obicei persoanele care nu stiu ce stiu ce inseamna advertising vor fi atrase de anunturile Google si vor parasi pagina ta. Fiind foarte putin probabil sa se mai intoarca pe blogul tau, acesti useri nici macar nu apuca sa citeasca ce ai scris.

Cum sa faci sa ii pastrezi pe acesti vizitatori? Exista tehnica blending in, sau in traducere libera romaneasca – combinarea continutului. Acesta tehnica presupune pozitionarea reclamelor si alegerea culorilor, in asa fel incat sa nu atraga atentia vizitatorului. Folosirea acestui procedeu poate fi privita ca pozitiva sau negativa. Atunci cand folosim blending in, CPC-ul (cost per click) scade. Totusi vei castiga in alta parte. Vei avea mai multi vizitatori fideli care nu pleaca din cauza reclamelor, iar pe viitor crescand numarul acestora vor creste si incasarile.

Update:

Am primit niste reclamatii de la prieteni ca nu am explicat bine treaba cu CPC, ca sa inteleaga si incepatorii. De obicei primul banner are un CPC mai mare. Atunci cand ai pus mai multe reclame in pagina ta CPC-ul acestora scade. Astfel folosing blending in, vizitatorul poate sari peste primul banner si sa dea click pe al treilea. Drept urmare CPC-ul va scadea.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: