Skip to content

Alegerea domeniului – Blogurile de nisa – partea II

Iunie 6, 2007

Acest articol este o continuare a sectiunii Bloguri de nisa.

Daca te-ai hotarat pe o anumita nisa, asta dupa ce ai facut un research corespunzator, este cazul sa iti cauti si un domeniu. Alegerea domeniului este o parte importanta in crearea unui blog de succes. O sa iau ca exemplu un blog al meu care a fost creat pe nisa „travel”. Blogul se cheama Travel Manual (travel blog and travel news). Nu puteam folosi un domeniu care sa duca cu gandul la mancare gen recipesforsalads, asa ca am ales domeniul http://www.travelmanual.info.

Blog

[Dot]ce? Greseala mea, si recunosc acest lucru, a fost ca nu am cautat un domeniu [dot]com. Se stie ca domeniile [dot]com sunt cele mai folosite si cele mai cautate. Am ales [dot]info pentru ca am considerat ca este un site de informare, si numele domeniului are o relevanta foarte mare. Incercati sa folositi extensiile principale [dot]com, [dot]net, [dot]org sau domeniile de tara in cazul in care scrieti intr-o limba anume fr(Franta), es (Spania), ro (Romania).

Branding vs. Cuvinte cheie. Asadar, http://www.travelmanual.info este un domeniu ce contine cuvantul de nisa. In cazul in care doresti sa creezi un blog mare, un brand, numele conteaza mai putin, fiindca strategia se bazeaza pe branding (ex: Boing Boing). Totusi un domeniu care are legatura cu nisa este indicat fiindca sporeste situarea intr-o pozitie buna in motoarele de cautare. Un bun exemplu este blogul IT Engadget, care foloseste un cuvant cheie „gadget”. In acelasi timp Engadget este si un brand puternic.

Lungimea numelui domeniului. Se doreste ca un domeniu sa nu fie lung deoarece poate fi retinut mai greu, si pot aparea greseli cand este scris. Tehnic este posibil sa alegi un domeniu de pana la 67 de caractere. Probabil ca nimeni nu ar tine minte tot sirul si ar fi chiar enervant.

Domenii cu cratima. Cum ar fi sa am blog-city.ro sau travel-manual.info sau device-pedia.ro? Destul de ciudat si ambiguu. Domeniile cu cratima trebuiesc evitate. Atunci cand nu aveti idee de domenii puteti folosi anumite instrumente care genereaza nume de domenii. Unul dintre ele este cel de la Godaddy.com. Selectezi optiunea Smart Search care iti va reda domenii ce au legatura cu ce cauti. Mai puteti incerca Whois Source sau DomainsBot.

Probleme de legalitate. Nu incerca sa te bucuri atunci cand ai gasit un domeniu brand liber pe o anumita tara (ex: abercrombie.ro este liber, dar ce ziceti de http://www.abercrombie.com). Poti avea probleme legale cu cel care are drepturile de copyright asupra numelui. Asadar, este de evitat acest lucru.

Folosirea cuvantului „blog” in numele domeniului. Pe termen scurt nu presupune nicio problema, dar daca in viitor vrei sa renunti la blog in favoarea unui portal sau magazin online folosirea numeblog.com va deveni un impediment.

Cam astea fiind spuse va ramane sa inregistrati domeniul. Dupa cum v-am mai spus, cel mai bun in domeniu este site-ul Goddady.com. Au foarte multe domenii si este putin probabil sa intampinati probleme cu ei. Pentru domenii [punct]ro eu am folosit edomenii.ro, dar nu am reusit sa platesc cu cardul. Am luat legatura cu cei de la firma si am platit manual. Daca nu vreti sa dati multi bani, si intai sa faceti un test, incercati sa inregistrati prin Myx. Succes!

No comments yet

Lasă un răspuns

