Skip to content

Safari pentru Windows

Iulie 6, 2007

Safari pentru WindowsAm testat o perioada noul browser Apple pentru Windows. Safari arata excelent, este rapid, dar destul de slabut ca functionalitate. Safari (versiunea pentru Windows) a fost creat ca un adversar pentru Internet Explorer si mai putin pentru FireFox. Aici Apple a pierdut teren in ochii celor ce foloseau de ceva vreme FireFox.

Pe langa design un browser bun trebuie sa ofere si functionalitate. Eu am gasit cateva probleme, dar avand in vedere ca este o versiune Beta, sper sa se rezolve.

1. Prima problema ar fi legata de selectarea linkului in Adress bar. La IE merge cu un singur click, la FireFox cu dublu click, iar la Safari cu triplu click.

2. Lipsa pluginurilor pentru Safari este o alta mare problema. Eu am nevoie de un plugin care imi arata Page rank si Alexa, inca unul de SEO si toolbarul de Stumbleupon. Pentru Safari nu pot instala aceste pluginuri, dar exista cele uzuale: Adobe Flash Player, Java, Adobe Reader, QuickTime, Real Player si Media Player.

3. A treia chestie care ma deranjeaza este faptul ca nu are spell checking. Insa ei anunta ca vor dezvolta asa ceva.

4. Un prieten care a testat si el, se plangea ca Safari nu are lista derulanta la Adress bar. Personal n-am nevoie de asa ceva, dar uite ca sunt persoane care vor asta.

Dar sa vorbesc putin si despre plusurile browserului Safari. Apple a promis ca Safari este cel mai rapid browser, indiferent de platforma. Ca si FireFox, Safari are un toolbar pentru bookmarkuri, pop-up blocker, securitate avansata, taburi, RSS. In asamblu, Safari reprezinta un concurent serios pentru Internet Explorer, dar si pentru FireFox. Si aici ma refer la utilizatorii obisnuiti de browsere care nu au folosit inca FireFox.

Eu astept cu interes o versiune imbunatatita si care sa suporte cel putin Google Toolbar. In viitor vor exista si celelalte pluginuri, sunt sigur.

2 comentarii leave one →
  1. Iulie 6, 2007 6:46 pm

    NU sunt de acord cu 1.

    Eu apas doar o data in FF!

  2. Septembrie 24, 2007 5:57 pm

    🙂 Doar pirma data apesi o singura data … deselecteaza tot si o sa vezi ca dublu click selecteaza tot linkul.

    Un google toolbar , pentru pr, evident, era clar folositor.

    Cateodata nu incarca pagina unde-l trimiti, zice ca n-o gaseste. Daca dai refresh, merge.

    Imi place cum se misca, se incarca mai repede decat FF si IE.
    Arata mai bine decat IE si FF.

Lasă un răspuns

