Skip to content

Cum sa fii un Big Brother

August 27, 2007

„Big Brother is watching you!” – o fraza din cartea lui George Orwell, 1984. Este o expresie care astazi chiar are sens. Nu o sa discut despre politica sau splarea creierului, ci despre bloguri, despre monitorizarea vizitatorilor si a traficului.

De ce e necesara supravegherea traficului?

In primul rand un webmaster trebuie sa stie cati cititori ii „calca” siteul. Este lesne de inteles, fiindca in functie de numarul de vizitatori poti determina daca este necesar sa folosesti reclame sau nu. Cifra recomandata pentru introducerea de reclame pe un site este de 1000 de vizitatori unici pe zi. Se considera ca sub aceasta cifra nu este eficienta folosirea reclamelor pentru monetizarea unui blog.

In al doilea rand se pot trage concluzii asupra vizitatorilor tinta. De exemplu urmarind tipul sistemului de operare, browser, rezolutie display, zona geografica, timpul petrecut pe blog se pot forma anumite pareri despre traficul paginii respective, rezultatul fiind o mai buna targetare a reclamelor. Cuvintele cheie prin care blogul este situat intr-o pozitie buna in motoarele de cautare, pot fi folosite pentru optimizare in articole viitoare.

Pe baza acestor statistici pot fi elaborate strategii privind abordarea ulterioara a stilului de scris, alegerea tipului de reclama (CPM, contextuala sau afiliati), dezvoltarea unei comunitati de cititori.

Cum sa fii Big Brother?

Pentru a fi Big Brother ai nevoie de niste unelte de urmarire. Cele mai folosite sunt: Google Analytics, Performancing, Sitemeter, Extreme Tracking, Aw-stats. Acum va voi explica despre fiecare

in parte.

Google Analytics. Este probabil cel mai bun program pentru monitorizarea traficului. Are 5 sectiuni: Dashboard, Visitors, Traffic, Content, Goals. Dashboardul este pagina principala. Acolo puteti adauga ce informatii vreti voi sa apara pentru castiga timp atunci cand urmariti statisticile. A doua optiune ofera informatii despre vizitatori (zona geografica, browser, rezolutii, vizitatori noi sau vechi, timpul petrecut pe site, tipul de retea etc.). Optiunea numarul trei ofera informatii despre sursele traficului, refferali, cuvinte cheie, motoare de cautare. Folosind optiunea Content (Continut) veti fi informati despre paginile care primesc cele mai multe vizite, paginile de intrare si cele de iesire. Astfel veti putea promova mai mult aceste pagini. Goals (scopuri, teluri) se refera la stabilirea unor teluri orientate pe folosirea traficului pentru monetizare. Respectiv, conducerea vizitatorului intr-o anumita sectiune a blogului (pagina de inregistrare, pagina de download).

Google Analytics - o noua fata

Performancing. Este unul dintre softurile de tracking folosite de mine. Performancing ofera o interfata simpla si curata. Versiunea gratuita accepta 3 siteuri pentru monitorizare si cele mai multe dintre optiuni. Daca vreti statistici mai detaliate atunci trebuie sa platiti. Un alt site asemenea Performancing este Clicky.

Performancing

Sitemeter. Un alt site ce ofera tracking free, dar si contra cost. Il folosesc momentan, dar intentionez sa renunt la el fiindca statisticile nu sunt atat de detaliate.

Sitemeter

Extreme Tracking este un sistem de analiza a traficului destul de bun. L-am folosit pe mai multe site-uri. Nu este la fel de profesional ca Google Analytics, dar mult mai bun decat Sitemeter.

AWStats este unul dintre cele mai bune softuri free pentru analiza traficului. Iata ce stie sa faca:

* Number of visits, and number of unique visitors,
* Visits duration and last visits,
* Authenticated users, and last authenticated visits,
* Days of week and rush hours (pages, hits, KB for each hour and day of week),
* Domains/countries of hosts visitors (pages, hits, KB, 269 domains/countries detected, GeoIp detection),
* Hosts list, last visits and unresolved IP addresses list,
* Most viewed, entry and exit pages,
* Files type,
* Web compression statistics (for mod_gzip or mod_deflate),
* OS used (pages, hits, KB for each OS, 35 OS detected),
* Browsers used (pages, hits, KB for each browser, each version (Web, Wap, Media browsers: 97 browsers, more than 450 if using browsers_phone.pm library file),
* Visits of robots (319 robots detected),
* Worms attacks (5 worm’s families),
* Search engines, keyphrases and keywords used to find your site (The 115 most famous search engines are detected like yahoo, google, altavista, etc…),
* HTTP errors (Page Not Found with last referrer, …),
* Other personalized reports based on url, url parameters, referer field for miscellanous/marketing purpose,
* Number of times your site is „added to favourites bookmarks”.
* Screen size (need to add some HTML tags in index page).
* Ratio of Browsers with support of: Java, Flash, RealG2 reader, Quicktime reader, WMA reader, PDF reader (need to add some HTML tags in index page).
* Cluster report for load balanced servers ratio.

Lista de mai sus arata ca AWStats este unul dintre cele mai complexe softuri de tracking. Are si optiuni pe care Google Analytics nu le ofera cum ar fi: atacuri (worms atacks), de cate ori a fost adaugat blogul ca favorit, utilizarea bandei pe server.

Pentru o performanta sporita va recomand sa folositi mai multe softuri simultan.

*Daca ti-a placut acest articol, poti sa subscrii la feedul Blogcity.

One Comment leave one →
  1. August 31, 2007 12:01 pm

    mie awstats mi se pare cel mai prost tool, nici nu se poate compara cu analytics.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: