Skip to content

Si inca una din ASE

Iulie 9, 2008

Dupa cum stiti la ASE nu se mai da examen scris de licenta, ci doar oral. Totusi daca nu ti-ai cumparat lucrarea cu 300 de euro si ai muncit la ea si un profesor orgolios iti da doar 7 pentru ca nu l-ai cautat sa iti vada lucrarea, ai toate motivele sa fi suparat.

Persoana in cauza lucreaza full-time, nu de placere, ci fiindca trebuie sa supravietuiasca in jungla din Bucuresti. Si-a luat liber de la serviciu de mai multe ori sa o caute pe aceasta profesoara, care… supriza… era plecata in concediu sau posibil predand pe la alte universitati sa mai faca un ban de mare. Sigur, era dreptul ei sa fie in concediu, dar nu spune ca nu te-a cautat.

In al doilea rand, discutiile astea dintre student si profesor pe tema lucrarii nu stiu cat sunt de folositoare. Stiu un caz unde un student si-a facut lucrarea din timp. A cazut de acord cu profesorul preparator ca lucrarea lui era in forma finala. Cu o luna inainte sa o predea acelasi profesor i-a spus ca nu e bine nimic si ca trebuie sa o schimbe. Merita?

Acesti profesori isi iau o suma de bani de pe spinarea acestor studenti care ii aleg ca indrumatori, asa ca sa nu mai faca pe ofuscatii, fiindca nu au motive. Practic este un contract. TU, profesore vrei sa indrumi studenti si pentru asta ASE iti vara in buzunar o suma de bani. Nu te obliga nimeni sa fi indrumator, dar portofelul arata cu siguranta mai bine daca ai niste oi carora sa le arati calea.

Cam asta este cu profesorii indrumatori. Cand ii cauti nu ii gasesti. Daca nu ii gasesti se aprind… va sa zica nu te intereseaza. Daca iti faci lucrarea singur, nu e bine ca tu esti un prost si nu stii. Solutia cea mai simpla este sa o cumperi, sa te doara in cur de toata lumea, sa iti vezi de treaba si sa nu te stresezi. Cu o lucrare cumparata poti lua cam aceeasi nota ca atunci cand o faci chiar tu. Mai mult, daca ai vreo pila in comisie te-ai scos. Viva ASE! Traiasca invatamantul universitar din Romania!

Sistemul de invatamant este la pamant. Profesorii iau spagi, unii vin beti la cursuri, altii au probleme de comportament s.a.m.d. Cred ca testarea psihologica este la misto. Daca s-ar face curatenie sunt sigur ca cel putin 50% dintre dascali si-ar cauta alte surse de venit. Dar ce stiu eu…

PS: Daca esti cumva seminarist/asistent in ASE, nu te obosi sa imi lasi mesaje.

61 comentarii leave one →
  1. jemmy permalink
    Iulie 12, 2008 9:37 am

    Proaspat absolvent universitate de rahat (ASE – Bucuresti), caut master. Ah, da, era sa uit: ROG SERIOZITATE!! Cam asa s-ar descrie in cateva cuvinte gustul amar pa care mi l-a lasat nota de la licenta si nu numai..
    Apropo de comentariile vizavi de profesorii indrumatori, asa cum d-ra Basescu face cariera in toate domeniile pe carca lu’ tac’-su, tot asa, profa mea indrumatoare preda in ASE, fiind ‘fata lu tata’. Asta nu inseamna ca are vreo treaba. Si in afara e bunul simt, eu contest si inteligenta. Dar are femeia fima de audit si ce-i pasa…de fraierii pe care ii face sa astepte cate o ora la consultatii (sau nu vine deloc) si raspunde la mailuri dupa o saptamana si plina de sictir. Spune doua vorbe, dar nimic concret. Mi-am lucrat teza de licenta singur, asa cum am crezut mai bine, din cele mai bune lucrari ale profesorilor ASE. Cand i-am inmanat-o, mi-a spus ca a trecut vremea licentelor transmise din generatie in generatie. Ok, n-am putut mai mult! Dar esti indrumatorul meu, ajuta-ma cel putin sa concep un plan mai bun..si m-a ‘ajutat’…am reusit senzationalul de a adauga inca 3 pagini la lucrare si mi-a pus 10.
    Insa tot ea, la examenul in sine, in loc sa ma ajute, desi i-am raspuns la toate intrebarile, m-a bagat in cacat spunandu-mi: ‘Tu lucrezi la banca? Da, se vede, esti baiat inteligent, dar de lucrare nu prea te-ai ocupat!’.
    Cat sa fi de neprofesionist si de indiferent ca sa faci asta. Rezultatul: 7,5. Si ca sa nu creada cineva ca ma dau in spectacol, la aceeasi profa, in aceeasi zi, s-au luat un 6 si un 6.66, note pe care eu nu pot sa le percep ca fiind potrivite pentru o lucrare de diploma. Si tot cu note de plecare 10.
    In plus, la comisia respectiva, din 9 persoane din anu 4, s-au mai luat note de 7, 7.16, 7.66. Incredibil, doar 2 de 8, 2 de 9, niciun 10.
    Am fost dupa-amiaza, oamenii erau deja sictiriti dupa primele 12 persoane (toate anu 3) din care 10 au luat note intre 9 si 10.
    N-am nimik cu ei, nu le contest inteligenta, dar diferenta nu poate fi atat de mare in favoarea lor. Consider ca e doar o strategie extrem de bine pusa la punct sa-i prosteasca sa faca masaterul tot la Ase. Ca doar e ‘cel mai ieftin’ din tara. Nu faceti asta! Veti pati ca al nostru coleg picat de Altar!

    • mihai permalink
      Februarie 15, 2010 9:41 am

      Cum pe aici se tot vorbeste de ASE, ma voi implica si eu cu doua aspecte: cel de student si cel de masterand, si m-a pus al’ cu coarne de am si doua mastere in acelasi timp.
      Sa incepem, deci: 2007, an frumos, vara calda si o restanta inainte de licenta…la Dragota, ea, nu barbata-su.Nu ca ar fi o mare diferenta, dar el parca e mai normal. Ea nu! Am invatat pe rupte pentru restanta aia, pentru ca eram constient ca am nevoie de o nota mare la licenta. Mi-am invatat fiecare capitol, stiam destul de bine cartea, mai ales ca stiam ca in loc de subiecte la Piete de capital poate sa ne dea subiecte la Gestiune financiara. Ceea ce a si facut. Nu a avut nici o treaba restanta de la piete cu subiectele. Alea au fost de Gestiune. Am facut contestatie. Ei bine, am inceput sa facem valuri, sa strangem semnaturi si am facut o petitie la decan si la rector, apoi am mers la minister. Am ajuns sa o chemam in Biroul de conducere al facultatii pentru a ne sustine cauza si a ni se aproba examenul cu o alta comisie, pentru a nu pierde licenta. Credeti ca a mers?Au maturat cu noi pe jos si am facut un an suplimentar.Explicatia: era prea bine „sustinuta” ca sa poata fi atinsa.Ba mai mult, asistenta dumneaei ne-a promis ca nu trecem examenul in veci.Pana la urma l-am trecut, dar am pierdut un an.
      2. An terminal de master BANCAS si ghinion cu Negrea la Evaluarea activelor financiare. Nu stiu cum si daca vom trece.
      Nu m-am gandit ca vor avea astfel de pretentii la master. Imi pare rau pentru ca in ASE exista si profesori care stiu sa fie Oameni cu „O” mare. Tanasescu, Serbanescu, Dedu, Ali Eden si alti cativa. Pentru ei imi pare rau, pentru ca isi fac meseria cu cinste. Pentru ceilalti insa…Si imi mai pare rau pentru noi cei care, pe banii nostrii, trebuie sa-i suportam.

  2. Irina permalink
    Iulie 14, 2008 10:43 am

    Total de acord cu fiecare cuvintel scris de tine… Am terminat ASE-ul cu un gust amar…

  3. Iulie 22, 2008 8:22 pm

    un gust la fel de amar mi-a last si mie…coruptie, nesimtire oameni jalnici care nu isi merita titlul de profesori

  4. Iulie 23, 2008 1:10 pm

    EHEHE facusem o adevarata disertatie despre ASE si evident nu una favorabila dar mi-a dat eroare si s-a sters pentru ca nu completasem toate datele. Dar sa rezum asa in limbaj de licentiat si cu sinteza Academica pentru a arata discrepanta dintre ceea ce sunt si ceea ce am invatat : „ASE SUKS” , sigurul lucru bun sunt fetele si la o adica nici ele daca cauti ceva serios 🙂 , no offence but : prea multa spaga , prea multa coruptie , prea multe curve.

  5. Iulie 23, 2008 4:38 pm

    OMG 😦

  6. Septembrie 7, 2008 6:50 pm

    salutare,

    va rog sa imi spuneti, daca stiti, cum se dau examenele la programele de master online. Tot online/pe computer la sediul ASE sau scris (clasic)?
    Aveti idee? Astept mai multe detalii si eventual sincere recomandari.
    Am o impresie frumoasa despre ASE Bucuresti.

    Cu bine

    • cristina permalink
      Septembrie 18, 2009 5:47 pm

      Se dau online, dar la sediul ASE din Bucuresti sau la cele din teritoriu (exista in cateva judete).

  7. Septembrie 8, 2008 10:02 am

    Romeo, n-am idee, dar dupa cum stiu eu ASE-ul se vor da pe hartie. Cel mai bine este sa verifici siteul, sau sa dai un telefon.

  8. Raluca permalink
    Octombrie 4, 2008 8:48 am

    Salut!

    Am vazut in alta parte ca vorbeati despre masterul DOFIN. In afara de site-ul masterului, care nu poate sa spuna decat lucruri fantastice despre el, nu gasesc alte informatii mai palpabile despre el. V-as ruga, daca stici cumva, sa imi raspundeti la cateva intrebari. De exemplu, cine preda cu adevarat la acest master din lista aceea interminabila cu nume rasunatoare din rubrica Teaching Staff? (Mugur Isarescu etc..)
    Dupa parerea voastra este un master de calitate?
    Multumesc mult!

  9. Octombrie 6, 2008 9:19 pm

    @raluca – poti sa mergi pe site si sa verifici orarul. O sa vezi cine preda in urmatoarele semestre. In afara de Altar si de puppy boy (Bobeica) nu ii cunosc pe ceilalti.

    Mugur Isarescu nu prea calca pe la cursuri.
    Dofin poate fi considerat de calitate in comparatie cu alte programe din ASE. Totusi iti recomand sa iti pastrezi banii pentru alte proiecte;)

  10. Raluca permalink
    Octombrie 8, 2008 7:54 am

    multumesc Mihnea

  11. stephanie permalink
    Octombrie 17, 2008 8:11 pm

    Eu sunt studenta la ASE, anul 3 si ma pregatesc de licenta. Am hotarat din timp c vreau sa fac, am vorbit inca d anul trecut cu profesorul coordonator…pentru ca acum sa ma trezesc ca nu am profesor, ca la materia p care mi-am ales-o eu comisia e formata din profi vedeta care nu dau 10 in veci vecilor….si chiar am nevoie d o nota buna la licenta? c sa fac acum? un sfat…

  12. Gabi permalink
    Decembrie 21, 2008 1:24 pm

    Sunt student in anul I, Dofin. In primele patru saptamani, am fost la 99% din cursuri, apoi mai rar. Am inceput sa aleg, nu merita sa mergi la toate. Cam asa vad eu lucrurile:

    1. Este un master complementar.

    1.a. Pentru studentii care au terminat ASE, se repeta anumite lucruri. Desi, din ce am inteles de la colegii mei, primele cursuri acopera rapid materia parcursa in timpul facultatii.
    1.b Pentru studentii care au terminat alta facultate (cum sunt eu), ritmul este destul de alert si trebuie mult studiu acasa. Pe unii dintre profesori nu ii intereseaza ce ai terminat. Ei predau ce au pregatit.

    2. Materiile mi s-au parut interesante. Problema cea mare este ….predarea.
    2.1 Foreign exchange and money markets. Profesor: Lucian Isar. Cursul e o bataie de joc. Nu exista o structura, nu exista nimic. La primul curs, a inceput cu lauda si a mai spus o chestie oribila pentru invatamantul romanesc. Citez aproximativ: „la examen oricum nu o sa stiti sa raspundeti la intrebari, dar va maresc eu cu 5-6 puncte. Nimeni nu pica.”. E singurul prof, care a mai lipsit de la curs, fara sa anunte. Nu merita sa vii la curs.

    2.2 Derivatives. Profesor Adrian Codirlasu. Pare un bun profesionist, din pacate, predarea… mai greu. Ne-a recomandat o carte. Si la curs, pune pe tabla grafice din carte si le explica. Cursul nu e prea structurat. Daca citesti acasa, e cam acelasi lucru, nu merita sa vii la curs.

    2.3 Dinamica economica. Profesor Judita Samuel. Curs de nota 10 +. Predarea excelenta. Ce bine ar fi fost sa am asa profi la cursurile de mate de la Poli 🙂

    2.4 Macroeconomie. Profesor Moisa Alter. Curs de nota 8. Mici probleme de strucura dar explica fiecare formula din punct de vedere economic. Mi se pare contraproductiva atitudinea lui: pare ca incearca sa descurajeze studentul, tot spune cat e de greu masterul si cat de slabi au fost diferiti studenti din generatiile anterioare.

    2.5 Teoria portofoliului. Profesor Moisa Alter. A fost predat dupa cel de macro, incepand cu luna noiembrie. Din pacate din 3 cursuri, am reusit sa ajung numai la unul. Nu am o parere formata.

    2.6 Econometrie. Profesor Tudorel Andrei. Desi proful e bine intentionat, cursul e o lunga si bine structurata lista de formule.Nu explica rationamentul economic din spate, nu da exemple. Daca-l opresti si pui intrebari, e amabil si iti explica. Materia mi se pare foarte interesanta, mare pacat ca nu e predat cum trebuie.Nu merita sa vii la curs, trebuie de invatat acasa.

    Concluzie punct 2: Din 6 cursuri, la 3 nu prea merita sa mergi la scoala, desi materiile sunt ca lumea. La celelate trei, merita.

    Sunt multe de spus… dar pentru moment ma opresc aici.

    • Bianca permalink
      Octombrie 26, 2009 5:31 pm

      Sunt curioasa sa-ti aflu parerea despre anul II. Poate asa o sa stiu si eu la ce cursuri trebuie sa ajung 🙂

  13. elena permalink
    Ianuarie 30, 2009 1:20 pm

    Salut.

    Din ASE am iesit si eu cu un gust foarte amar in gura. Am fost ultima generatie care a prins 4 ani, si ca sa mai stoarca de bani pe unii dintre noi i-a lasat la sfarsitul ultimului an cu cate o restanta ca sa nu intram in licenta. Vroiau sa ne oblige sa intram in anul 3 (ultimul an din actuala formula) la id si sa dam vreo 20 de diferente pentru asta. Aaa, si binenteles, taxele de rigoare. Ne-au iertat pana la urma cu un semestru suplimentar (cu taxele aferente) si acum in ianuarie am dat si noi licenta.
    Din fericire la licenta noi astia de la Contab int am fost mai norocosi. Comisia a fost mai mult decat blanda, si cu toate ca eu nu am dat tot semestrul pe la prof coord. , am obtinut peste 9. Majoritatea au luat note bune. Banuiesc ca e o exeptie care intareste regula.
    Oricum, o sa ma gandesc de 2 ori inainte de a face masterul in ASE. Am colegi care sunt inscrisi si imi spun ca sunt dezamagiti de cat de artificiali sunt profesorii si ca nu invata mai nimic. Macar daca dau o caruta de bani, sa stiu ca raman cu mai mult de o diploma.

  14. Iustina permalink
    Februarie 21, 2009 11:43 pm

    bravo Mihnea! le zici cum trebuie peste tot si la toti 🙂

  15. catalin permalink
    Martie 27, 2009 11:06 am

    si eu am terminat ase-ul acum doi ani la comert.am avut parte de profesori de toate nivelele…de la cretini idioti afemeiati la profesori de nota 10 cum as dori sa-l reamintesc pe domnul Negut – Geografie economica….stateam la cursurile lui de placere nu cum e renumita doamna Molanesu sau Doamna Confa de la Catedra de statistica economica ce pika serii intregi…ce vremuri…gustul amar l-as avea fiindca se pun note din burta la multe obiecte si degeaba incerci sa termini daca profesorii vor sa te pice te pica fara sa fi gresit tu cu ceva.la ASE dupa parerea mea…ori pupi in fund profesorii si le mai dai o limba ori nu vei reusi sa termini renumita Academia la care toti pustii de liceu viseaza sa ajunga.Pacat de viitorul celor ce vor urma nu de noi ca noi deja suntem trecuti.pe final curiozitate.noi zicem de profesori si ASE dar cred ca peste tot e asa la toate universitatile din tara.deci degeaba urlam.o zi buna tuturor.

    • student permalink
      Iunie 6, 2009 12:07 pm

      Ce bine ar fi daca toti liceenii care acum se pregatesc intens sa urmeze cursurile ASE ar citi aceste discutii.

  16. catalin permalink
    Martie 27, 2009 11:13 am

    intrebare stiti ceva de genul ca pana acum 2 ani era cam o mie de euro diploma?ca daca e asa regret ca nu am dat mia aia decat sa imi pice sistemul nervos.nu mi-a picat dar nici mult nu mai aveam.nopti nedormite invatand in salile de lectura uitandu-ma la toti cu red bull si cafele cearcane la ochi interminabile si sa te duci apoi la examen dupa ce invatai ca un animal sa te pice un idiot sau o idioata.multumesc.

  17. Martie 28, 2009 8:43 pm

    Salut!
    Daca tot a venit vorba de licente si disertatii: vand lucrare de disertatie de nota 10 la cercetare de marketing,e-mail: shortyoana@yahoo.com.Garantez unicitatea lucrarii!

  18. elena permalink
    Aprilie 9, 2009 4:02 pm

    eu sunt dezamagita de ASE, foarte dezamagita….

  19. elena permalink
    Aprilie 9, 2009 4:06 pm

    partea proasta e ca din cauza unui examen nu am reusit sa imi dau licenta, se dadea in luna februarie si era ultma mea sansa de a nu repeta anul si a termina cu 4 ani, dar domnul Bobeica nu a vrut si a picat la modelare, asa ca sa ne tina incurcati. imi vine sa renunt si sa las totul in urma: toate taxele, invatatul, etc…sunt un om disperat, ma gandesc sa caut pe cineva sa imi masluiasca nota ca sa imi pot da licenta in vara din cauza acestui examen, altfel ma reinmatriculez in anul 3 si mai baga si ei niste diferente pe sistemul Bologna….am nevoie de ajutor….

  20. dcostea permalink
    Mai 24, 2009 12:27 pm

    eu sunt la fabbv si am lucrarea de licenta la dardac.am ales bine? sau dau de vreun moise in comisie?

  21. Mai 25, 2009 5:30 pm

    Dardac e un profesor bun si noteaza corect. Succes!

  22. alinutza permalink
    Iulie 6, 2009 12:15 pm

    Salut! Sunt complet de acord cu ideile expuse de voi despre ASE…o facultate de 2 bani, de care nu e decat numele. Mare bataie de joc, pierdere de vreme, o caruta de nervi, etc.
    Eu sunt anul 3, il am ca si coordonator de licenta pe domnul Ionut Dumitru si am aflat ca o sa fiu in comisie la Altar. Sunt acum detul de panicata, pentru ca nu vreau sa iau o nota mica doar pentru ca am avut acest „noroc”. Am inteles ca daca e Altar in comisie, el face legea, ceea ce nu mi se pare deloc corect.
    Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi? Ce as putea sa fac sa il mai induplec putin? Cam cum sa arate lucrarea (ma gandesc la asezare in pagina, etc), sa duc copii ale lucarii si in ziua sustinerii, pentru profesori?
    Astept pareri! Spor tuturor!

  23. irina permalink
    Iulie 7, 2009 11:08 am

    Hello!

    Eu mi-am facut proiectul de licenta la Managementul Resurselor Umane avandu-l ca prof coordonator pe Marinas Cristian. Am avut aceleasi probleme ca si voi. Il cautam si nu il gaseam nici knd imi zicea el sa vin. Totusi am reusit sa il vad de vreo cateva ori, iar dupa ce l-am cautat vreo 2 saptamani sa imi semneze lucrarea de licenta, mi-a zis k el nu m-a vazut dekt de 2 ori …. Daca a mai dat cineva la reusrse umane licenta, postati si voi ceva commenturi…..
    cum e comisia?

    ps: am auzit ca trebuie sa propuna o nota si sa o scrie p licenta….mie mi-a scris doar ” aviz favorabil pentru inscriere examen licenta” si s-a semnat.

    • Ioana permalink
      Ianuarie 12, 2014 12:31 pm

      Hi!
      Am avut licenta la prof. Marinas si l-am prins de cateva ori pt. indrumare, insa totul a fost ok. Este foarte prins, ca toti profii, insa cu mine s-a purtat super-corect.
      Nu cred ca trebuie sa dam cu pietre in toti – profii de la MRU sunt ok; mergeti la seminarul de ergonomie sa o cunoasteti pe prof Toaje Monica – aveti ce invata!

      PS: Orele de indrumare a studentilor pt. licenta/master NU se platesc in ASE, deci profii fac munca patriotica!!!

    • Tactu permalink
      Februarie 23, 2015 12:25 pm

      Sper sa nu fi luat licenta. In ce hal scrii, vai de tine si de cei care iti citesc mizeriile.

  24. geo permalink
    Iulie 19, 2009 9:49 pm

    Si eu am ramas cu o parere de rau despre renumita Academie de Studii Economice. Te spetesti sa intri aici pentru ca apoi sa iti dai seama ca nu este deloc cum te asteptai. Tocmai am dat licenta si sunt total dezamagita de profesori, de lipsa lor de respect fata de tine, care stai acolo in fata lor, tremurand din toate inchieturile, incercand sa faci o prezentare cat mai buna pentru care te-ai chinuit ceva timp… ca doar nu citesti de pe sliduri… ca „nu da bine”… si ei ce fac? Ei vorbesc la telefon, parasesc sala, te lasa sa vorbesti ca prostul si cand se intorc incep sa se ia de tine ca de ce nu ai zis aia si aia bla, bla, bla (lucruri pe care tu le-ai spus, insa ei au uitat ca nu au fost acolo). De asemenea, nu mi se par corecte notele acordate de comisii diferite. De ce naiba la unele comisii ploua cu note peste 9, iar la altele se iau doar cateva note de acest gen? Nu pare ceva in neregula? Si despre profesori sunt de acord cu voi, degeaba sunt indrumatori, ca lucrarea tot singur ti-o faci. bafta multa si celor care vor sustine in viitor examenul de licenta si ca sfat : nu va chinuiti ca nu depinde de voi, doar de noroc.

  25. August 10, 2009 3:45 pm

    Salut la toti.
    Am terminat ASE acum 2 ani. Nu am avut deloc probleme cu dat spaga, pupat profi in fund, nici macar nu am auzit de asa ceva. Eu pur si simplu imi vedeam de invatat. Pentru ca, e simplu sa te plangi, dar e mult mai dificil sa inveti, asa-i? Cred ca nici cel mai imposibil profesor nu ar pica un student care si-a dat toata silinta. Apoi, daca chiar vrei sa pui burta pe carte si sa intelegi ceva din facultatea asta, o faci, fara sa cartesti. Altfel, la ce buna iti mai e diploma? Degeaba ai 10 la licenta daca la un job esti total pe langa.
    ASE nu este o facultate rea. Nu neg, probabil sunt si profesori fara minte care vor sa isi rotunjeasca averile pe spinarea studentilor, dar atat timp cat iti faci partea nu vad ce rau ti s-ar putea intampla.
    La licenta am avut coordonator pe Iulia Chivu de Comunicare, o profesoara mai mult decat o bomboana. Pacat ca in ziua examenului, ea nu a fost in comisie si am aterizat intre 3 bosorogi comunisti pe care nu ii vazusem in viata mea. Normal ca incepusem sa ma panichez, dar mi-am prezentat lucrarea cum am stiut eu mai bine si desi am iesit de acolo plangand pentru ca imi puneau tot felul de intrebari incuietoare, mi-au dat 10. Fara spaga, fara pupincurism.
    Deci se poate, dragii mei. Daca ai ceva minte.
    Masterul l-am facut tot la ASE, l-am terminat acum cateva luni. La disertatie am avut-o coordonator pe Angela Rogojanu. Cursurile au fost lejere, am avut de invatat lucruri foarte bune de la cativa profesori, la altii veneam degeaba. Important este sa stii ce sa selectezi din informatiile primite iar daca nu sunt suficiente, exista biblioteca, daca vrei sa inveti pe bune. Daca scopul tau este sa te tarasti prin facultate pentru o diploma, mai bine lasa locul altuia care chiar isi doreste sa acumuleze ceva. Cu sau fara ajutorul unui profesor.
    Anul acesta am intrat la doctorat la ASE pentru ca vreau sa predau aici. Poate nu am sa aduc schimbarea mult dorita, sau poate cine stie, voi lasa o amprenta in facultate. Eu asta imi doresc. Dar, cel putin, nu voi permite studentilor sa isi bata joc de renumele facultatii, doar pentru ca nu au fost in stare sa invete, ci doar sa dea vina pe profesori.
    Multa bafta la toti!

    • Daniela permalink
      Aprilie 21, 2011 8:21 am

      Buna, am citit pe blogul lui Mihnea un comentariu legat de faptul ca faci doctoratul in ASE – ma intereseaza anumite informatii legate de doctorat pentru o cunostinta din Grecia care este in mare impas cu doctoratul acolo si vrea sa se inscrie aici. Deocamdata atit, pana ma contactezi. Multumesc Dana

  26. Ralu permalink
    August 10, 2009 4:00 pm

    Salutare. Nu sunt deloc de acord. Ce va mai lingeti ranile intre voi, sunteti toti niste lasi. Frate, pai daca pui mana pe carte, e imposibil sa nu iei nota mare. Cu tot cu profii aia spagari. Si chiar asa, toti a-ti dat numai de ei, nu? Eu de ce nu am vazut picior de prof de genul asta? Hai, mai scutiti-ma cu lacrimile voastre de crocodil, pe mine una nu ma impresionati.
    Am facut la viata mea peste 80 de licente pentru unii ca voi, lenesi si fara minte si am doar 24 de ani. Nu e imposibil sa inveti, stiati? E chiar fun. Si incetati sa va ganditi ca sunt vreo tocilara din aia cu nasul numai in carti, nuuuu, stiu sa ma si distrez, am o multime de prieteni care ma apreciaza, sunt extrem de echilibrata de aici si gandirea mea out of the box.
    Iesiti din starea asta de letargie si nu uitati ca totul este posibil daca aveti vointa!

    • August 11, 2009 12:38 pm

      Mai spune-ne o data care e gandirea „out of the box”, ca eu nu ma prind.

    • ana permalink
      Iulie 11, 2011 12:53 pm

      cu tot respectul, hai jet. Tii lectii de morala, dar nici acum, la 24 de ani cu 80 de licente facute pt lenesi ca noi, tot nu ai aflat ca „a-ti” se scrie legat in contextul asta. Hai pa!

  27. August 10, 2009 4:10 pm

    eileen vreau sa iti spun fara suparare ca tu traiesti intr-o lume utopica. Nu stiu daca ai priceput ceva din articolele scrise de mine despre ASE. Majoritatea celor care au intrat la ASE au „ceva minte” in comparatie cu prostimea din tara asta sau cu cei care isi iau diplomele pe bani.

    A avea minte nu inseamna a avea note mari la scoala. Pot sa iti dau exemple n de oameni care au avut note mici, au fost repetenti sau exclusi din scoli, si au ajuns undeva in viata. Pe de alta parte stiu tot atatea n persoane care au facut scoli, care au tocit, care nu s-au bucurat de tinerete pentru a invata si care au ajuns „sclavi” ai sistemului, prinsi intre joburi fara perspectiva si credite usturatoare.

    Diploma asta nu valoreaza foarte mult oricum, fiindca daca vrei diploma te duci la facultatea X unde intri fara examen, treci pe scoala cand ai chef si nici nu stii cand esti mare absolvent. Cei care au venit la ASE au venit fiindca aveau „ceva minte” cat sa treaca un examen si cei care si-au pus sperantele in renumele ASE-ului. Problema e ca renumele asta nu mai exista si ASE a devenit o universitate obscura tocmai din cauza sistemului, a profesorilor, a tacticilor de invatamant invechite.

    Si vreau sa mai fac o paranteza cu privire la invatatul asta. Daca nu activezi in domeniu ai invatat de pomana. E prea multa teorie si prea putina practica. Facultatea doar iti deschide orizonturile, te maturizeaza, dar nu iti garanteaza un nivel trai, un job decent sau o anumita pozitie sociala.

    Vezi tu, realitatea e alta. Eu sper sa ajungi profesor in ASE si sa incerci sa schimbi ceva, dar e foarte greu odata ce intri in sistem. Functiile astea de conducere sunt alese pe criterii politice. Inteleg ca tu, ca profesor, iti pot face treaba de cadru didactic foarte bine, dar sistemul este putred si scartaie.

  28. alinutza permalink
    August 11, 2009 7:24 am

    Salut,

    Sunt de acord cu Mihnea, ASE-ul nu mai este demn de renumele pe care il avea odata. Imi pare rau sa crezi, eileen, ca cei care au postat comentariile de mai sus sunt „fara minte”. Eu am terminat liceul Mihai Viteazul din capitala, dupa care am intrat la ASE la FABBV cu nota 10 la admitere si asta nu pe pile sau pupincurism, ci pe invatat serios timp de ani la rand.

    Iti inchipui ca am avut pretentii mari de la facultate, dorindu-mi un viitor stralucit, in care sa nu duc lipsa de nimic, sa fiu apreciata pentru ceea ce sunt si nu pentru ceea ce am. De-a lungul facultatii, tot ce am facut a fost sa invat, insa este dezamagitor cand ajungi la licenta in fata unei comisii la care cea mai mare nota sa fie 9,15 (anul acesta) si sa existe altele la care oricine lua 10.

    Pe mine personal nu m-a interesat nota in sine, cat faptul ca nu suntem tratati la fel. Pe de alta parte, in comisia in care am fost, in timpul prezentarii se vorbea la telefon, un profesor se juca la laptop, etc. Asta din punctul meu de vedere nu este profesionalism, ci bataie de joc.

    Eu nu pot decat sa iti urez succes in a ajunge profesor in ASE si poate chiar reusesti sa schimbi ceva. Modul de predare este invechit, ne dorim mai multa practica si mai putine cursuri de pe care se citeste de pe PowerPoint, ne dorim interactiune la seminarii si mai putine dictari, s.a.m.d.

    Multa bafta tuturor!

    P.S.: Eu am terminat ASEul si nu ma mai intorc, probabil o sa caut ceva afara.

  29. Dana permalink
    August 12, 2009 9:51 am

    Nu vreau sa a jignesc pe nimeni, dar am urmarit discutiile si deja mi se pare ca cei ce se simt nedreptatiti exagereaza cu acuzele. OK, inteleg, s-au petrecut unele nereguli, dar pana si tu, Mihnea, ai recunoscut ca nu ai fost un student model. Nu inteleg, te asteptai sa iei 10 dat fiind faptul ca nu prea ai dat pe la cursuri, dupa cum spui?

    Bineinteles, asta nu inseamna ca oricine din ASE are „voie” sa te ia de sus (evident, NIMENI n-are voie), dar trebuie sa privesti si din cealalta perspectiva. Am vorbit cu unul dintre membrii comisiei din care face parte si Altar si mi-a dat vreo cateva exemple de lucrari notate cu note mici:
    – o lucrare despre carduri de credit in care studiul de caz era de fapt compus din instructiuni de instalare a DigiPass-ului (chestia aia pentru acces pe net la cont)
    – o tipa care vorbea ceva despre Milton Friedman, moment in care un prof a intrebat-o cine era respectivul om. Ea a raspuns ca era un filozof, la care alt prof a intrebat-o daca a fost elevul sau maestrul lui Socrate… Tipa nici macar n-a parut „defazata” de intrebare…

    Daca cineva pretinde sa termine o facultate de finante fara sa stie cine e Friedman sau isi da licenta copiata dupa un manual de instructiuni nu merita sa primeasca diploma!

    Si la faza cu spagile, sunt oarecum de acord cu Ralu: daca inveti, vei trece fara probleme. Ah, nu ai avut timp sa treci pe la seminarii pentru ca tu lucrezi, iar acum nota ta din examen pleaca de la 6? Pai e perfect de inteles: nu te face nimeni prost, dar trebuia sa te gandesti ca exista si varianta ID. Am avut si eu colegi de genul, dar n-au dat vina pe prof, au venit la ce seminarii au apucat si daca chiar n-a mers s-au dus sa dea restanta…

    Si-ti mai zic una de spagi: nimeni, dar absolut NIMENI n-a cerut pana acum spaga la seria in care sunt. Din contra, am observat ceva foarte ingrijorator: studenti care dau un examen a treia oara (daca dai un examen de 3 ori si nu promovezi esti exmatriculat si trebe sa platesti o taxa foarte usturatoare de reinmatriculare) ma intreaba daca stiu pe cineva de la secretariat sau daca pot vorbi cu proful! Si iti garantez ca niciunul dintre acesti oameni n-ar fi picat daca le-ar fi pasat cat de cat. Nu stiu de ce am senzatia ca multi dintre acesti studenti vor adopta primii atitudinea de „ASE-ul e un cuib de spagari” imediat dupa facultate, dar nu inainte de licenta.

    Ceea ce vreau sa spun cu toata poliloghia asta e ca bun, sunt de acord, nu toti profii sunt sfinti si unii sunt chiar niste nenorociti, dar aici e vorba de o minoritate. In mod similar, exista studenti foarte buni si exista studenti care bifeaza si ei casuta cu „Diploma de facultate”, prin orice mijloace gasesc de cuviinta.

  30. August 12, 2009 1:52 pm

    Dana, eu n-am vrut 10. Am zis si mai sus, nota nu reflecta inteligenta. Eu am vrut sa fiu tratat corect si atat. Unii cred ca pot sa fie deasupra unor reguli stabilite de ei insisi. Eu nu pot sa accept asta si nu pot lasa capul plecat.

    Daca mai citesti pe aici vei vedea ca sunt profesori pe care i-am laudat. Sunt profesori care merita sa fie respectati. Problema care se pune in discutie, este ce facem ceilalti? Ii acceptam?

    -De ce nu exista carti tiparite si cursuri pentru toate materiile predate la master, ca doar platim, nu?
    -De ce trebuie sa accept nebunia unor profesori ca Altar, respectiv fumatul in sala de curs, plus alte crize de nervi?
    -De ce trebuie sa accept o comisie de examinare care nu corespunde regulamentului?
    -De ce Altar nu a fost sanctionat dupa organizarea unui examen de disertatie necorespunzator?
    -De ce nu a fost anulat examenul de disertatie, ci au fost reexaminati doar cei care au depus contestatie? Se presupune ca notele studentilor lui Altar au fost reale?

    Si lista poate continua…

  31. Dana permalink
    August 12, 2009 2:25 pm

    Bun, sunt de acord cu observatiile tale. Ati fost nedreptatiti, iar persoana responsabila nu a fost pedepsita din cauza influentei sale mult prea mari. Cu toate astea, nu sunt de acord cu vreo 2 chestii.

    In primul rand, nu poti pretinde carti speciale pentru fiecare curs de master. Daca vei avea vreodata ocazia sa discuti cu cineva care studiaza in afara (eu am vorbit cu un MBA de la Dartmouth), ti se va spune ca predatul se centreaza in jurul unor carti de renume (de genul Economics of Money, Banking etc. de Mishkin), alaturi de o bogata bibliografie. Faptul ca nu exista carti tiparite special pentru aceste cursuri este deci o chestiune secundara, dupa parerea mea. Inteleg, asa am fost obisnuiti din facultate, dar asta nu inseamna ca e singura modalitate…

    A doua observatie e legata de notele date de Altar studentilor lui. Motivul pentru care nu cred ca e vorba de pile aici e acela ca cei care il aleg (l-au ales, de fapt, pentru ca se pensioneaza) ca si coordonator nu fac parte din marea masa a studentilor. In general, la licenta cel putin, Altar a coordonat o mana de lucrari, pe cand Dardac si Mosteanu aveau cu zecile. Asta pentru ca inainte de a-l trece pe Altar pe foaie stii si esti dispus sa faci un efort. Ai in cap clar ca nu vrei sa faci „Impozitul pe profit” sau „Credite bancare”, inca una din zecile de lucrari care nu necesita cine stie ce imaginatie. Oricat de senil ar fi, toti stiu ca e foarte exigent. Sunt putini studentii care au „tupeul” sa se angajeze la asa ceva si de obicei e vorba de studentii cei mai buni, cei care nu sunt angajati (pentru ca n-ar avea timp, nu pentru ca n-ar fi capabili). Asadar, as putea paria pe faptul ca notele acelea mari se datoreaza si unui proces de autoselectie. Daca ceea ce spun eu ti se pare o aiureala, ar fi interesant de vazut si mediile generale ale studentilor.

    Legat de faptul ca nota nu reflecta inteligenta: nu contest acest lucru. Dar o medie mare la un profil mai solicitant (cum e considerat FABBV-ul) e totusi o dovada a seriozitatii si a dispozitiei catre un domeniu. Ca o persoana cu 10 poate ajunge sa lucreze la un ghiseu pe cand Gigi Becali e liber in lume, asta tine de alte lucruri care intr-adevar nu pot fi masurate cu note.

    • invatacel permalink
      Iulie 7, 2013 6:50 pm

      gigi becali e la puscarie. uneori lucrurile se mai pun in ordine :)))

  32. Oana permalink
    Martie 31, 2011 7:53 pm

    Sunt profund dezamagita de ASE. Eu nu am timp sa ajung la seminarii,cursuri, iar de invatat nici atat. Daca stiam ca nu-mi pot face ,,moca” punctajul,ma duceam la spiru haret,unde vecina mea a luat 8 la statistica. Nu stit ce statistica a facut,pt.ca nici ea nu stie. Va pup, sper sa ma pot transfera la spiru,ca acolo e de mine,si uite asa impusc 2 iepuri: note si timp pt.alte cele.

  33. gabi permalink
    Mai 10, 2011 12:50 am

    cam vechi post-ul vostru, dar tind sa cred ca nu s-au schimbat prea multe lucruri in minunata institutie. momentan simt ca in interiorul meu se dezvolta un inceput de tourette. sunt anul 2, finalul de semestru se apropie, prin urmare trebuie aleasa tema de licenta. tin sa precizez ca ieri, 9.05.2011 am aflat de faptul ca in cladirea Comertului sunt afisate listele cu profesorii si temele, azi 10.05.2011 trebuie sa caut profesorul si sa discut cu el/ea si daca totul merge bine, maine, 11.05.2011 trebuie sa depun cererea la secretariat. deci incepem perfect lunga pregatire pt acest examen la care deja ma gandesc cu groaza. pt cei de mai sus, care sustin ca atunci cand inveti nu are nimeni ce sa-ti faca. am sa va contrazic putin. nu ma consider un elev bun, sunt putin peste mediocritate. in anul 1 nu prea m-a interesat facultatea asa ca e lesne de inteles ca am facut o restanta la matematica. chiar daca am venit la ASE(si intrata cu un punctaj destul de mare), matematica nu a fost niciodata punctul meu forte(cel putin analiza). nu am putut sa invat daca profesorul nu a stat sa imi explice pe indelete anumite lucruri. inteleg ca este facultate si trebuie sa mai pui si tu osul la munca si sa lucrezi si acasa, dar nu mi se pare normal ca la cursul de mate sa ma simt ca la lb romana. in1h20′ sa se umple nenumarate pagini de formule insirate, cu explicatii putine. nu dau vina pe profesoara, dau vina pe cei care au considerat ca toata aceasta materie poate fi redusa la 2 cursuri si un seminar/sapt. la examen m-am dus tufa; efectiv nu stiam ce imi cere sa fac sau diferenta intre unele subiecte. am luat un trist 2(in seminar aveam 7/10. ieseam la tabla si mi se dicta ce sa scriu, asa ca luam +). pentru restanta am inceput sa invat cam cu o luna inaintea examenului; am invatat pe tipuri de subiecte, pe ce stiam ca o sa dea. am facut toate subiectele de grila(care imi asigurau nota 4) si inca 2 subiecte „”mari”. si cu toate astea am obtinut nota 3. ca sa nu mai vorbesc de faptul ca subiectele erau sensibil mai dificile decat cele din examen. sa precizez si ca unul dintre profesorii supraveghetori i-a rugat pe cei de anul 3 sa scrie in coltul foii notele de la econometrie si inginerie? de unde si pana unde aceasta discrepanta intre note? de ce la o pregatire egala cu -1 iau 2 si la una ceva mai serioasa iau 3? ati facut o facultate cu profil economic si cu toate astea nu vedeti rentabilitatea unei restante, pt ASE bineinteles. da, sunt de acord: inveti de nota 10 si nu o sa aiba nimeni ce sa iti faca. treci pe la facultate mai rar ca pe la biserica si inveti cu o seara inainte de examen: normal ca o sa pici si trebuie sa ai tupeu sa te plangi.cale de mijloc vad ca nu prea e. si inca ceva: de ce trebuie sa gandim ca trebuie sa invatam acasa? de ce nu poti sa inveti 80% din materie doar ducandu-te la cursuri si seminarii? inca un exemplu: la bazele contabilitatii(care, recunosc, nu este o materie problematica) am obtinut nota 10 si am invatat in cele 2 zile pe care le-am avut la dispozitie inaintea examenului. si este putin cam tras de par „invatat” pentru ca nu am facut altceva decat sa tocesc notiunile de teorie. si asta s-a intamplat numai datorita stilului minunat de predare al profesoarei(cu care am avut norocul sa fac si la seminar). aceeasi situatie cu geopolitica, unde domnul Negut a fost magistral de-a lungul unui semestru. de ce la unii se poate si la altii nici nu are rost sa treci pe la curs?sau de ce nimeni nu tine cont de acele evaluari ale profesorilor pe care studentii au dreptul sa le faca la sfarsitul fiecarui an?as putea sa trolez pe acest blog pana maine dimineata povestind despre diversi profesori care degeaba au in spate note de 10 la licenta si doctorat, pregatiri prin afara si lucrari publicate (care apropo, la nivelul romaniei, in 2010, s-au publicat doar 2 lucrari economice, aparute in publicatii recunoscute de WUT; niciuna dintre lucrari nu este semnata de vreun profesor din ASE) daca nu au in primul rand placerea de a veni la cursuri si a ne invata ceva

  34. Maria permalink
    Mai 22, 2011 12:42 pm

    Vroiam sa va impartasesc din experienta mea la Dofin. In ceea ce priveste examenele nu sunt imposibil de trecut daca le ai putin cu matematica, cu atat mai mult cat subiectele nu sunt cu mult schimbate fata de anii anteriori( asta ca sa nu zic identice) ceea ce mie nu mi se pare normal intrucat in momentul in care am ales acest master cautam ceva cu adevarat serios, in urma caruia sa raman si cu ceva dar se pare ca seriozitatea este doar de fatada.

    In ceea ce priveste disertatia, nu va asteptati sa primiti vreun ajutor din partea lor. Raspunsurile pe care le-am primit in general au fost gen: „nu stiu”,”ghinion” si multe ironii care nu m-au ajutat cu nimic. Sunt constienta ca e practic imposibil sa cunoasca toate modelele si sa poata raspunde la toate intrebarile noastre, dar din punctul meu de vedere este inadmisibil un astfel de comportament pentru un profesor care primeste bani sa te ajute cu ceva. Insa in ceea ce priveste pretentiile, acestea sunt mult peste ce te-au invatat ei sa faci.
    Solutia pentru a termina este sa va descurcati singuri si sa va duceti la consultatii doar pentru confirmare, pentru ca ajutorul lor nu prea l-am sesizat.

  35. alexandru permalink
    Iulie 11, 2011 9:52 pm

    in general ase-ul este un rahat de facultate lipsita de orice transparenta si daca cinvea o sa ma in intrebe daca sa opteze sau nu pentru ASE,o sa am grija sa nu le fac o reclama prea buna..daca faci contestatie la vreun examen,ori nu se corecteaza ori se corecteaza de acelasi profesor si nota tot aia ramane…asa e corect?

  36. elvis permalink
    Decembrie 14, 2011 1:05 am

    Am terminat ASE/REI in 2000. Nu contest experientele negative ale unora care si-au spus oful aici. Doar as vrea sa spun despre conducatorul meu de doctorat, profesor Sterian Dumitrescu, care m-a ajutat dezinteresat cu serviciul, punanadu-mi o vorba buna, eu fiind intr-o perioada dificila a vietii mele si fara macar sa-l rog.
    Al doilea lucru, eu am avut norocul sa fac un masterat pe economie in Anglia si chiar sa incep un doctorat tot pe economie. Am reusit,la prezentarea unor articole care erau prezentate de profesorii autori in ,,avanpremiera” la diferite prezentari, sa-i pun in dificultate si chiar sa-i aduc la situatia de a nu putea raspunde, folosind cunostintele dobandite la ASE.
    Problema cea mare este ca la ASE nu prea se face distinctie suficienta intre business, economics si finance care sunt 3 domenii distincte in vest. singura facultate de la ASE care face economics cu adevarat este Cibernetica, pentru ca in vest economie inseamna modelarea matematica a sistemelor economice.
    Nu neg probleme cu profesorii care picau aiurea sau aveau comportament neadecvat. Unii aveau serioase probleme psihice (am avut un caz de prof de Engleza care ne aducea fotografii cu prietena dezbracata). Dar astea nu au fost majoritatea, ci mai degraba minoritatea. Personal, cea mai execrabila comportare mi s-a parut ca au avut-o secretarele de la REI.
    Spunea cineva de mai sus ca cea mai buna chestie de la ASE sunt fetele, mai ales daca nu vrei ceva serios. Chiar si numai pentru asta cred ca merita sa ajungi la ASE 🙂

    • elvis permalink
      Decembrie 14, 2011 1:11 am

      rectificare: Profesorul Sterian Dumitrescu mi-a fost conducator la Licenta in ultimul an.

  37. Dani permalink
    Mai 29, 2012 2:06 pm

    Fiecare dintre noi a trecut printr-o experienta mai mult sau mai putin placuta in anii de studentie in ASE. Si eu am patit-o cu licenta, dar m-am revoltat si am schimbat facultatea pentru master..tot in cadrul ASE-ului. La noua facultate am facut un master de aprofundare, 2 ani..termin la sfarsitul lui iunie, cand imi sustin lucrarea de disertatie. Acesti doi ani de master au fost super, iar profii au fost la 180 de grade fata de majoritatea profilor pe care i-am avut la ciclul de licenta. Pentru prima oara nu ma simteam obligata sa tocesc pentru a trece un examen, ci le invatam logic si cu placere. Nu am nimic sa le reprosez, nici unuia. Bine, daca sunt carcotasa, a fost o singura exceptie..insa orice padure are uscaciunile ei.
    Nu mi se pare corect ce faci si ce ai scris in postul asta, pentru ca blamezi intreg ASE-ul. Eu m-am plans strict de cei care m-au dezamagit. Nu e ok sa ii bagi pe toti intr-o oala, pentru ca nu merita toti criticile tale. Sunt foarte multi profi coordonatori care isi vad de treaba si te sustin. Si sunt la fel de multi profesori care sterg cu tine pe jos numai daca indraznesti sa spui ceva de spagi sau „atentii”

    P.s.: E trist ca ai absolvit o universitate (pe care, de altfel, o blamezi) si nu stii ca se scrie „fii” in cazul „sa fii indrumator” sau „sa fii suparat”.

  38. Izabella Jakab permalink
    Iulie 1, 2012 4:30 pm

    Buna tuturor,

    Foarte multe pareri si observatii interesante legate de profesorii din Ase. Sunt in anul 3, acum dau licenta in iulie… Mentionez ca sunt la CIG. Am avut o profesoara in anul 2 la marketing care ne-a pus sa facem o lucrare pentru seminar.. Eu am bagat suflet ( si bani , pe urma )in acel proiect pentru ca mi-a placut materia foarte mult , nu profesoara… Am scris despre Coca Cola&Pepsi…Eh , cand a vazut ca in grupa mai erau inca vreo trei insi care au realizat proiectul tot pe aceasta tema , s-a enervat , mi- a aruncat lucrarea in fata tipand ca am plagiat toata lucrarea… Nu puteam nici macar sa imi spun parerea sau macar sa scot un cuvant de fata cu ea… Nuuu, ea o tinea pe-a ei , adica lucrarea este plagiata..Ok, m-am dus acasa , am refacut aproape toata lucrarea , m-am dus la un xerox ca sa o printez…Am dat 20 lei pentru cateva foi colorate..Ma duc la ea si „dansa” nici macar nu s-a uitat peste lucrarea mea… mi-a zis, ca mai mult de 7 nu poate sa imi dea pe examen si pe seminar….deci , cam asa cu doamna de la marketing…O alta tani pe care nu o inteleg este una de la departamentul de analiza si evaluarea interpinderii.. Ca o studenta buna ce am fost . m-am dus la toate cursurile ei , degeaba , pentru ca vorbea de alte chestii , de valorile omului de alte minuni , iar la examen ne-a taxat cu niste grile foarte grele… Ma rog, asta e ..m-am ales si aici cu un 7….Cat despre Dragota(ea) , eu nu am avut probleme cu ea, la examen mi s-a parut super simplu fiecare subiect… In rest nu am avut probleme cu profesorii… 🙂 Am invatat si mi-am vazut de treaba. Mie cel putin, nu mi-a lasat un gust amar timpul petrecut in ase , dimpotriva, pot spune ca am invatat extrem de multe chestii interesante.. Am avut o profesoara la fiscalitate , Dna Paula Lazar, care este excelenta in predare.. Tot respectul fata de ea!:)

    Atata am avut de zis.
    PS. Vedeti-va de scoala si de invatat , viata nu e pe pupate deloc!
    Peace!:)
    Iza

  39. Iulie 12, 2012 11:11 am

    Student la ASE,ultimul an,urmeaza sa sustin licenta peste cateva zile.ASE-ul e un kkt,incepand de la secretariat si terminand cu managementul intern al facultatii..Ridic doar o problema,ceva ce chiar nu pot intelege: Cum sa pui 3 restante intr-o zi?Sau cum sa pui 2 restante in aceeasi zi,aceeasi ora? (nu m-am aflat in situatie,dar un coleg de al meu,bun prieten de altfel a avut de dat 3 restante intr-o zi)

    • Cristian permalink
      Februarie 2, 2014 9:44 am

      A ajuns de kkt, n-a fost asa ASE-ul si daca iti iei inima-n dinti si mergi mai sus, la conducere, nu faci nimic, pt.ca nesimtitele de secretare (ma refer la babaciunile care mai au un pic si se pensioneaza) sunt sustinute de toti decanii si prorectorii. Stii de ce? Iti spun eu pt.stiu fff bine. Au facut si ei facultatea tot in ASE si s-au ridicat cu plasele de cadouri pe la secretariate, iar acum au ajuns in scaun de sefi si n-or sa le dea pe ele la o parte ca veniti voi, amaratii de studenti cu cate o problema dintr-asta. Sunt fff. bine infipte si au radacini adanci hoascele alea de prin secretariate, iar unele din ele mai sunt si neveste de mafioti tot din ASE, asa ca….inarmeaza-te cu rabdare. Stiu ca este umilitor, dar din pacate nu se poate face nimic pana nu se termina cu gerenatia asta de bosorogi comunisti si poate nici atunci nu se va termina, pt. ca vin altii din urma si tot asa. Vrei sa faci ceva? Nu in ASE! Du-te la cateva televiziuni particulare, dar nu singur, fa-ti o echipa de cativa colegi si mergeti la cateva posturi tv. sa vedeti cum rezolvati. In ASE veti fi dusi cu zaharelul si o n-o sa faceti nimic, or sa pice tot ei in picioare ca pisicile picate din copac.

  40. Corina permalink
    Martie 19, 2013 5:43 pm

    Izabella Jakab, mai stii cum se numeste profa de analiza?Eu sunt la CIG, la masterat si fac analiza cu prof. Claudia Serban, o femeie groaznica, isterica si lipsita de respect care la cursuri ne spume cum noi studentii suntem 0 si cum sa ne gasim lumina vietii. 🙂

    • Izabella Jakab permalink
      Martie 20, 2013 8:10 pm

      Buna Corina, da . Este Claudia Serban. Tot la CIG sunt si eu la master , mai exact la CAIG si tot dansa ne preda si noua , analiza financiara aprofundata. Si noua ne spune cum vom gasi lumina vietii , sa fi onest , sincer etc etc. Dar , materia ne-o preda , adica nu ma pot plange ca nu inteleg ce spune sau ca nu isi vede de treaba. Din contra , mie mi se pare super ok cumparativ cand am fost la licenta. 😀 In schimb , proful de la seminar , phoaaai… :)) Chiar ieri am avut „seminar” cu dansul si a inceput sa ne vorbeasca despre echipa minunata , intelectuala de marketing&management&IT care sta in spatele FaceBook-ului 🙂 Iar eu am pierdut jumate din serialul Suleyman ca sa invat despre FB , ca si asa nu pierd destul timp cu aplicatia :))

  41. Flory permalink
    Mai 22, 2013 8:23 pm

    sunt studenta anul 2 CIG, trebuie predata cererea de licenta. Sunt foarte nehotarata in alegerea domeniului: contabilitate sau informatica??!! voi ce ziceti? as alege informatica, parca ma atrage mult mai mult, dar nu prea stiu ce ma asteapta…. Cineva care a facut licenta in informatica? cateva detalii in legatura cu aceasta? 🙂
    multumesc!!

  42. Alex permalink
    August 6, 2013 1:12 am

    Da merita cui ii pasa ?

  43. Rox permalink
    Iunie 25, 2014 11:27 pm

    cam vechi post-ul acesta. Dar nu pot spune ca s-au schimbat multe. Sunt studenta in anul 3 la FABBV… renumita FABBV din cadrul ASE. Sincer nu as sfatui pe nimeni sa aleaga sa invete aici. Taxele tot cresc , facultatea nu-ti ofera mai nimic. Profesorii sunt clar teoreticieni si nu te invatat prea multe din ceea ce este ‘pe teren'( cu exceptia catorva desigur, precum domnul Serbanescu – super om !!! ) . Bineinteles ca toti se cred Dumnezeu si toti considera materia lor cea mai importanta materie. Pe scurt ASE e dezamagire totala.

  44. annes permalink
    Iulie 18, 2014 8:29 am

    Dupa sustinerea licentei am ramas pur si simplu socata…totul bine si frumos, am intrat in sala, m-au pus sa prezint..o parte din *doamne* erau prea ocupate cu statul pe facebook asa ca nu erau atente si m-au pus sa trec direct la studiul de caz…am explicat frumos grafice, mi-am spus frumos si concluziile, am omis 2-3intrebari…in mare a fost ok, am iesit bi.e dispusa din sala…soc…la afisarea notelor surpriza mi-au dat 8 pt prezentarea im care ele erau concentrate pe facebook si 7 pt evaluarea cunostintelor…deci 7.5 medie de rahat dupa luni bune de munca in legatura cu lucrarea de licenta, plus ca o stiam destul de bine. Surprinzator este faptul unele persoane au luat mult peste mine…in ce conditii…ma intrebau pe hol chestii de elementare, dar ce e pib-ul? Inflatia? Etc. Pe buneeeee????? Daca ar mai fi sa aleg o facultate cu siguranta nu as mai alege ASE-ul.

Trackbacks

  1. Si inca una din ASE « The world is mine… | CONSULTANTA, BIBLIOGRAFIE & REDACTARE

Lasă un răspuns

