Skip to content

Criza economica si industria online

Octombrie 3, 2008

Criza americanilor a ajuns sa afecteze si industria online. Jason Calacanis, a postat un articol foarte interesant despre perioada de recesiune economica si industria online.

Calacanis povesteste despre vremurile grele prin care a trecut compania sa, Silicon Alley Reporter, in anii 2000-2001. El spune ca marii antreprenori isi dezvolta afacerile in perioadele economice proaste. Sunt de acord cu acest lucru, fiindca acum trebuie investit. Dar de unde fonduri?

Si o chestie care trebuie retinuta din articolul lui – 50-80% din start-up-uri vor da faliment sau vor intra intr-o perioada de conservare pana trece criza. Ce sa zic, probabil ca din State criza se vede mult mai bine decat din Romania. Deci s-ar cam putea sa aiba dreptate Calacanis. Este o chestiune de timp, pana ce criza financiara va ajunge si in Romania, fiindca ce vad eu este o reactie in lant.

Cum sa iti protejezi afacerea online?

Tot Calacanis are o teorie interesanta despre factorii ce pot distruge o afacere. Sunt factori interni si factori externi. Cei interni sunt: o idee proasta sau o executie proasta (un management slab). Iar factorul extern este criza financiara desigur.

Ideea proasta. Pai daca se dovedeste ca e o idee proasta, atunci inseamna ca nu ar fi fost un business bun nici intr-o perioada prospera a economiei. Ideile initiale se schimba pe parcursul dezvoltarii companiei, asadar o idee proasta poate fi dezvoltata cu alte idei bune.

Managementul prost. Aici depinde doar de abilitatile tale de antreprenor. Nu te descurci, cere sfaturi. Incearca sa aduci inovatii in munca ta. Nu te compara cu cei de acelasi rang, ci cu cei de deasupra ta. Cand cei din echipa te trag in jos, cauta-ti alti oameni. Business is business!

Recesiunea, ca factor extern, este o mare provocare pentru multe companii. Vedem cum giganti ai pietelor financiare se prabusesc sau se zbat din lipsa de lichiditati. Companiile din online vor intampina si ele probleme de ordin financiar. Vor scadea investitiile, vor scadea veniturile din advertising si vor scadea vanzarile. Toti vor incerca sa faca economii si sa scada cheltuielile. Acelasi lucru este recomandat si pentru afacerea ta – renunta la cheltuielile ce nu sunt necesare. Pentru supravietuire este nevoie de un venit sigur ce poate asigura pragul de rentabilitate al afacerii in perioada de criza. Daca business-ul nu poate creste cantitativ, este timpul sa actionezi calitativ. Si cum economia trece prin faze ciclice, zilele bune vor reveni.

La NASDAQ s-a intamplat ceva ciudat la inchiderea de Marti. Au aparut niste informatii cum ca actiunile Google (GOOG) au cazut cu $200. Pentru cateva ore inimile investitorilor au fost cat un purice, ulterior dovedindu-se ca a fost o eroare de software.


Despre Jason Calacanis
A fost co-fondatorul retelei WeBlogs INC.si GM la Netscape. Momentan este dezvoltatorul proiectului Mahalo.
Website: http://www.calacanis.com
Companie: CEO la Mahalo.com. Mahalo este un motor de cautare human-generated.

No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: