Skip to content

Proiect de lege pentru plata drepturilor de autor

Octombrie 15, 2008

E cea mai noua idiotenie care circula prin blogosfera. Proiectul propune achitarea unor sume de bani pentru clipurile audio/video postate pe siteuri si bloguri. ARONSA – Asociatia Furnizorilor de Continut din industria de Telecomunicatii – a venit cu aceasta propunere inteligenta. In prezent proiectul este in negocieri la ORDA.

Daca vrei sa postezi muzica pe un site cu publicitate atunci cotizezi incepand de la 1000 de lei. Asadar aceasta lege isi propune sa distruga siteurile UGC, blogurile si sa descurajeze promovarea gratuita in online. Poate in curand vor interzice YouTube, WordPress, Digg, Facebook, Flickr si My Space. Si atunci ne intoarcem in anii ’90 si uitam de Internet.

Eu nu am inteles cateva chestii si tot n-am fost lamurit in privinta asta:

  1. Eu, artistul vreau sa imi pun clipul online si nu vreau sa fie protejat de drepturi de autor. Vreau doar sa ma afirm, vreau sa ma vada lumea. Cine esti tu ORDA ca sa taxezi clipul meu gratuit?
  2. Am inteles ca banii se strang la UCMR-ADA (Uniunea compozitorilor si muzicologilor din Romania – Asociatia pentru Drepturi de Autor). Dar cine ii distribuie catre artisti? Vor primii artistii ceva in schimbul limitarii dreptului la promovarea gratuita online?
  3. Cum ii remunerati pe artistii din exterior? Daca postez clipuri cu Madonna, ii depune ORDA banii intr-un cont? Sunt obligat sa platesc? De ce?
  4. Daca am un blog pe WordPress, Blogspot, total anonim, pe cine taxati? Imi urmariti IP-ul, sau puneti FBI la lucru sa ancheteze?
  5. Daca imi mut domeniul pe numele unui cetatean american, desi are continut in limba romana si clipuri/melodii in limba romana, pe cine taxati?

Astept lamuriri la intrebarile de mai sus. Va rog sa va dati cu parerea daca nu sunteti in masura sa postati raspunsul clar.

Dupa cum merg treburile in Romania, imi doresc tot mai mult sa plec spre tari mai civilizate, unde drepturile oamenilor sunt cu adevarat respectate. Aceste asociatii si organisme care traiesc din bani publici ar face bine sa se gandeasca la solutii bune pentru toata lumea, ci nu la aberatii restrictive.

Au mai scris despre asta Alex Brie, Bobby, Manafu.

Lasă un răspuns

