Skip to content

RDS vs. UPC vs. Dolce

Noiembrie 5, 2009

In Bucuresti exista o situatie de duopol pe piata companiilor de cablu TV. Se bat cei doi granzi RDS si UPC. Dolce are un share mic de piata in capitala, si sunt mai dezvoltati in tara. As vrea sa raman la discutia pe tema RDS vs. UPC.

In primul rand vreau sa zic ca serviciile de vanzare de la ambele companii sunt jenante. Politica de vanzare  e cea mai proasta pe care am intalnit-o. Si concret o sa va expun o situatie pe care voi sa o judecati.

Abonament digital UPC (cu receiver), pachet mediu – 45 lei. Ca urmare a neachitarii unor facturi pe o perioada mai mare, serviciul a fost suspendat. La ghiseu, casiera confirma faptul ca serviciul a fost anulat, si contractul a fost anulat. Recomanda incheierea unui contract nou, pe o perioada minima de 12 luni. Totusi nu ofera niciun bonus/reducere pentru incheierea unui astfel de contract.  Bine atunci, reziliem contractul anulat anterior. In prealabil trebuie aduse echipamentele, adica receiverul, firul SCART si telecomanda.

Intre timp incerc sa ma interesez de oferta RDS despre care auzisem ca e foarte buna. Sun la relatii cu clientii si aflu ca un pachet digital extra (cu pachetul Discovery) costa 31 de lei. Foarte interesant!31leix12=372lei/an

Pai stai putin, cum ramane cu promotia de 3 luni gratis la UPC si reducerea de abonament la 35 lei(fara TVA) pachet digital mediu? Calculez 35×19%+35=41,65lei; 41,65leix12=374,85lei/an cu reducere. Zic… e cam la fel cu RDS, n-are rost sa ma mut. Merg la UPC sa prelungesc contractul. Ei, da! Oferta asta este valabila doar pentru clientii noi, spuse casiera. Sec, reziliez. Proasta vanzatoare nu imi zice nimic sa ma imbuneze, nu tu oferta, nu tu flexibilitate. Politica e ca cei care reziliaza un contract sa beneficieze de oferta noua abia peste 3 luni. WTF?

Merg la RDS, coada, oameni nemultumiti, unu care sparge seminte in fata mea. Ma apuca nervii, ca nu au birou de informare. Astept aproape o ora ca sa discut cu un consultant de vanzari. La intrebarea „In cat timp voi fi conectat?” ea imi spune ca in 5-10 zile. E scris in contract? NU. In contract scrie ca vor onora cererea in 90 de zile. Ea imi spune ca nu are cum sa dureze atat, ca pot sa mai dau telefoane daca nu se prezinta in 10 zile. Domnisoara esti idioata? Pe baza a ce fac reclamatii daca in contract scrie 90 de zile? Ok, trecand peste minciuna asta intreb de pachetul digital. Intr-adevar costa 31 de lei, dar receiverul costa 200 de lei. Asta inseamna aproximativ 17 lei/luna, ceea ce duce costul total la 49lei pe luna. Ii spun ca la UPC e gratis receiverul. Ea imi raspunde cu nonsalanta ca nu o intereseaza oferta UPC. Bai retarzilor ar trebui sa va intereseze fiindca sunt concurentii directi.

Per total RDS digital e mai scump ca UPC digital. Serviciul de relatii cu clientii e inexistent la RDS si foarte prost la UPC. Daca boul de call centerul RDS m-ar fi informat ca pentru pachetul digital mai trebuie sa platesti si receiverul atunci nici nu ma interesa oferta lor. Ideea e sa te atraga in puctul de vanzare. Daca nu intrebi despre ce e vorba cumperi fara sa stii ce conditii contractuale ai acceptat. Crezi ca daca sun la OPC o sa ii sanctioneze cineva ca nu mi-au spus la telefon despre costul suplimentar de 200 lei? Nu cred.

Dolce pare o alternativa buna, doar ca daca ai mai multe televizoare prin casa iti trebuie mai multe receivere. Primul este gratis, dar urmatoarele costa. Abonamentul este comparabil la pret cu celelalte. M-am uitat pe siteul Dolce, dar n-am reusit sa deslusesc ce pachete au, si ce grila de programe.

M-am hotarat. Raman cu UPC. Sun la relatii clienti si dau peste o domnisoara foarte draguta. Ii explic ce s-a intamplat, cum am fost prost informat si ca as dori sa ma reconectez fiindca mi se pare cea mai serioasa companie dintre cele disponibile. Ii spun ca vreau pachetul digital small (30 lei fara TVA) cu DVR (15 lei fara TVA). Imi spune ca se poate rezolva si ca voi primi si reducere 3 luni. WTF?! Ok, mie imi convine. Intreb in cat timp voi fi conectat si imi spune ca in doua zile. Multumesc!

No comments yet

Lasă un răspuns

