Skip to content

La Gura Portiei, cu gust de shaorma

August 16, 2011
  • Shawarma (شاورما), is a Middle Eastern sandwich-like wrap of shaved lamb, goat, chicken, turkey, beef, or a mixture thereof. The meat is placed on a spit, and may be grilled for as long as a day. Shawarma is a fast-food staple across the Middle East, Europe, the Caucasus, and North Africa.
en.wikipedia.org/wiki/Shawarma
 

De ce shaorma? Oamenii care consuma shaorma in mod regulat sunt cei care nu au grija de sanatatea lor, iti poti identifica cu manelistii, taximetristii, cei care asculta Radio ZU, cei care sunt saraci dar vor sa para bogati, cei care sunt prosti dar vor sa para destepti, pitipoancele siliconate, burtosii din mertane, cei care poarta tricouri mulate si haine de firma Made in China, oamenii de prost gust. Si pot continua inca vreo doua pagini.

Asadar shaorma este un cuvant care insumeaza toate aceste lucruri, prostul gust. In continuare va explic si de ce La Gura Portitei simti gustul de shaorma.

Intentionand sa petrecem un weekend la mare departe de litoralul plin de cocalari, am ales Gura Portitei. Exista si varinta Vadu, Corbu, dar auzisem ca la Gura Portiei gasesti un confort minim, adica dusuri cu apa calda, un WC acceptabil si chiar un restaurant. Chiar imi doream sa merg cu cortul la mare si sa ma relaxez.

Drumul pana la Gura Portiei este aventuros, in sensul ca plecand din Bucuresti o iei tot pe autostrada A2. Se ajunge in Jurilovca, un satuc curatel de pe malul lacului Golovita. Masina o poti lasa chiar in port, in parcarea cu plata. Odata descarcate bagajele in port apar barcagii care isi ofera serviciile contra sumei de 25 de lei de persoana. Timp de transport 30 min, la viteza acceptabila. E mai complicat atunci cand sunt valuri, destul de mari si care pot fi primejdioase pentru ambarcatiunile mici.

Se ajunge in Gura Portiei, din cate am inteles zona privata, desi chipurile esti chiar in rezervatia biosferei Delta Dunarii. Trecand peste asta, ajungi pe plaja si poti sa instalezi cortul. Langa zona privata este si o plaja publica, dar mai tot timpul aglomerata. Camparea costa 30 lei, cam mult as zice, dar ce vrei? E privat.

In weekendul trecut erau chiar multe corturi. Am descoperit ca resortul are si hotel, si casute. Intreg complexul imi aminteste de Satul de Vacanta din Mamaia, datorita stilului rustic. Mancarea este scumpa dupa standardele mele. O ciorba de pui – 8 lei, o friptura de ceafa de porc maxim 150g – 20 lei, garnitura 100g – 5 lei, salata asortata 150g – 6 lei, clatite cu gem – 9 lei, 2 chifle – 2 lei. Monopolul dicteaza si oamenii consuma oricum, chiar daca mancarea nu este spectaculoasa. Ca sa comanzi mancarea astepti aproximativ 30 min. Daca este aglomerat astepti si o ora, fara ca cineva sa te bage in seama. Apoi inca jumatate de ora astepti sa iti aduca mancarea, care nu vine in acelasi timp si risti sa mananci fara paine sau sa astepti painea si sa se raceasca mancarea.

Trecem si peste asta, dar piesa de rezistanta este barul de pe plaja, o terasa unde se da discoteca. Te simti exact ca in Mamaia, zona Cleopatra. Muzica de proasta calitate si la volum mare. Nu asta cautam la Gura Portiei. Am vrut liniste, relaxare, poate un cantec de chitara sub clar de luna. Se pare ca administratorii complexului n-au inteles asta. Ei isi doresc altfel de clienti. Ei vor shaorma. 

Desi regulile de conduita precizau foarte clar ca nu este voie sa tulburi linistea dupa ora 12:00 noaptea, chiar ei nu le respectau. Shaormele de la radio ZU veneau una dupa alta pana spre zori. A doua zi cativa dintre noi fiind cam chiori de somn ne-am dus pe la receptie sa reclamam galagia din seara trecuta. Administratorul si-a cerut scuze spunandu-ne ca in seara urmatoare va fi liniste. Cu toate astea am avut parte de muzici din nou. Am mers la DJ, care ne-a spus ca regulile nu se respecta.

Totusi a fost impresionant ca acea terasa era plina de shaormisti. Se pare oamenii isi doreau acea discoteca, ei au intretinut petrecerea. Daca nu dansa nimeni cu siguranta si muzica s-ar fi oprit. 

In concluzie m-am intors mai obosit decat am plecat. E pacat de frumusetea locului. E rusinos ca administratorii complexului nu pot respecta niste reguli de bun simt create de ei insisi. Si e grav ca la Gura Portiei au ajuns shaormistii.

Poze voi posta mai tarziu. Multumesc pentru aprecieri:)

2 comentarii leave one →
  1. Maracuya permalink
    Septembrie 6, 2012 12:25 pm

    Am citit cu mare interes ce ai scris, fusesem si eu acolo anul trecut, si nimic din ce ai descris tu, eu nu am vazut. Chiar am avut parte de liniste, mancare foarte ok, putina lume, chiar deloc in unele zile..

Lasă un răspuns

