Skip to content

Muntele Centaurilor, destinatie de vacanta

Septembrie 6, 2012

20120906-163615.jpg

Am ales vacanta in acesta zona intamplator, cautand cateva recomandari de plaje interesante in Grecia. Cum doream sa calatoresc cu masina, am ales aceasta zona, despre care nu stiam prea multe.

Locatia in care am stat se numeste Agios Ioannis. Este un fost satuc pescaresc pe partea de est a peninsulei, cu deschidere destul de mare catre apa. Desi citisem ca Chorefto e statiune mult mai populata, va pot spune ca nu e asa. Ag. Ioannis este una dintre cele mai animate statiuni din zona, aproape de mare, cu terase si taverne chiar pe faleza.
20120906-163814.jpg
Distanta din Bucuresti pana in Ag. Ioannis este de aproximativ 960km. Stiu, pare mult, dar am facut drumul si dus si intors conducand doar eu in aproximativ 13h. Drumul prin Bulgaria este bun si liber. Cu exceptia catorva echipaje de politie (semnalizate de bulgari cu flash) drumul este excelent. Am traversat Bulgaria in 7h cu trecere prin centrul Sofiei. E bine de stiut ca pretul benzinei in Bulgaria este aproximativ la fel cu cel din Romania, in timp ce in Grecia benzina costa 1.80-1.90€/litru si motorina 1.60€/litru. In Grecia se circula bine, in mare parte pe autostrada. Atentie, dupa ce treci de Salonic incep barierele de taxare. Am platit aproximativ 35€ taxe de autostrada in Grecia.

Ultima parte din drum e cea mai spectaculoasa. Din Volos si pana in Ag. Ioannis este o distanta de 55km, dar care se parcurge intr-o ora si jumatate de soferul obosit sau neexperimentat. Am permis de 12 ani, si destui km la volan, dar n-am intalnit niciodata asa ceva – Muntele Pelion, zis si Muntele Centaurilor.

Drumul este foarte ingust si alambicat si trece chiar prin varful muntelui. Parapetii de protectie lipsesc cu desavarsire si ai parte de o priveliste senzationala, dar in acelasi timp inspaimantatoare. Desi ii vezi pe greci trecand in viteza pe langa tine, spiritul de conservare nu te lasa ca sa mergi cu mai mult de 40km/h. Cel putin la prima traversare a muntelui. La 1500m vei intalni si partia de ski. Iarna se skiaza mai ceva ca Predeal. Iti recomand o oprire in varful muntelui pentru a contempla privelistea senzationala. Crede-ma ai o senzatie de bird’s eye. Daca prinzi o zi senina vei distinge toata zona geografica a Golfului Pagasetic.
20120906-171704.jpg
Drumul din Volos spre Ag. Ioannis are 3 variante. Prima este prin Portaria, apoi Chania, spre Zagora, Anilio, Ag. Dimitrios. A doua este prin Portaria, Chania, Kissos, Ag. Dimitrios. Si a treia prin interiorul Golfului, spre Afissos, Neochori, Tsagarada, Mouressi. Varianta a treia este mai domoala, ocolind muntele, dar nu lipsita de privelisti spectaculoase. Exista o portiune de drum inainte de Tsagarada, foarte expusa, fara parapet, cu drum ingust si cu serpentine periculoase.

In niciun caz nu alege sa traversezi drumul noaptea. Poate fi extrem de periculos pentru un sofer obosit.

La prima traversare am ales prima varianta de drum. Am coborat muntele aproximativ o ora. Marea parea aproape, dar parca nu mai ajungeam. Drumul este in mare parte cu serpentine in ac de par, asa ca va imaginati…

In Ag. Ioannis mi-am rezervat cazare prin booking.com. Am platit in avans si am primit exact ce am platit. Oamenii sunt prietenosi, si serviabili. In statiune exista o multime de taverne si restaurante cu specific. Va recomand shrimps saganaki, caracatita la gratar, sau un cotlet de vita. De asemenea sunt senzationale aperitivele – salata de vine, cheese dip etc. Masa costa intre 20-30€ pentru un cuplu. Interesant este ca grecii de aici iti ofera din partea casei apa si paine, iar la sfarsitul mesei fructe sau desert.

In zona exista trei plaje accesibile cu piciorul la distanta de cateva minute – Papa Nero, Ag. Ioannis si Plaka. De asemenea exista un camping pentru corturi si rulote, cu utilitati (apa, curent).
20120906-172036.jpg

20120906-172010.jpg

20120906-171939.jpg

Din Ag. Ioannis se poate ajunge, nu chiar usor avand in vedere ca trebuie sa traversezi pintenii acestui munte, catre celelalte statiuni si plaje din zona. In imediata apropiere se afla un satuc pescaresc Damouhari, plaja este destul de ingusta si cu pietre, dar vei intalni cateva taverne dragute. Am ajuns acolo cu un ATV inchiriat din Ag. Ioannis cu 25€/zi. Merita mai ales ca iti scutesti masina de la niste drumuri solicitante.

La celebra plaja Fakistra se ajunge urcand prin Ag. Dimitrios, spre Mouressi, Tsagarada. La fel si spre Mylopotamos. Trebuie sa aveti in vedere ca spre Fakistra sunt niste drumuri foarte intortocheate, si abrupte, fara parapet. Daca suferi de rau de inaltime iti recomand sa fii pregatit. Fakistra e o plaja greu accesibila, aflata intre doi pereti muntosi. E mai retrasa si nu vei gasi niciun chiosc cu apa, asa ca nu uita sa iti iei provizii.
20120906-172436.jpg

20120906-172408.jpg

20120906-172349.jpg

La Mylopotamos se ajunge mai usor, si de aceea este o plaja mai aglomerata. Acolo gasesti restaurante si chiar un beach bar.
20120906-172633.jpg

20120906-172703.jpg

In Volos se ajunge traversand muntele. Seamana destul de mult cu Salonic, dar este ceva mai mic. Am vizitat portul si faleza. Acolo gasesti o multime de cafenele dragute. Din Volos am coborat spre sud si am poposit la Kala Nera, o statiune de familisti. Preturile sunt rezonabile, dar plaja lasa de dorit comparativ cu ce gasesti la Ag. Ioannis. Mai la sud ne-am oprit Afissos, care era ceva mai animat.
20120906-173306.jpg

20120906-173200.jpg

20120906-173218.jpg

Mai la nord de Ag. Ioannis se afla Agia Saranta si Chorefto. Am fost doar in Chorefto si pot sa spun ca mi-a placut. Se afla intr-o vale cu deschidere mai mare si simti ca poti respira. Din Chorefto am urcat in Zagora, un orasel de fermieri. Am intalnit plantatii de kiwi si livezi de meri, peri si maslini. De aceea in toata zona se gasesc dulceturi de casa si fructe proaspete.
20120906-172911.jpg

20120906-173013.jpg

20120906-172933.jpg

Am intalnit si cativa romani in Ag. Ioannis, foarte multi turisti greci si mai putini straini. Este o zona in care te poti relaxa si odihni departe de agitatia orasului.

Daca vreti sa aflati si alte lucruri va rog sa ma intrebati.

 

5 comentarii leave one →
  1. Dana permalink
    Februarie 27, 2014 1:09 pm

    Buna. Foarte frumoasa si la obiect descrierea. As dori sa te intreb, desi au trecut aproape 2 ani de cand ai fost in Pelion, daca varianta „cazare in Portaria” si de acolo plimbare in fiecare zi in peninsula este viabila. Din ce-ai descris nu pare chiar o zona accesibila de traversat in fiecare zi. Am gasit pe booking.com cazari in zona Portaria si recunosc ca ne-au incantat foarte mult. In mod cert este o „altfel” de Grecie decat ne-am obisnuit. Multumesc anticipat pentru raspuns

  2. Iunie 24, 2014 4:01 pm

    Buna Dana,

    Probabil ca raspunsul meu vine prea tarziu, dar poate le va fi de ajutor altor turisti. Portaria este sus pe munte. De fapt incepe de la baza si ajunge pana aproape de varf. Drumul este anevoios, cum pante abrupte si multe ‘ace de par’. Nu as recomanda cazare in Portaria decat daca vrei priveliste, dar mai putina plaja. Este relativ departe de plaja.

  3. anca permalink
    Mai 4, 2017 9:57 am

    Buna.

    pentru o familie cu copii . este ok ? multumesc.

    • Mai 4, 2017 1:40 pm

      E foarte ok. Zona este frecventata de foarte multi familisti, in general greci. Ultima data cand am fost erau ceva mai multi romani. Enjoy!

Trackbacks

  1. Pelion Muntele Centaurilor – Reloaded | The world is mine...

Lasă un răspuns

